۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۰
ریابکوف:

نمایندگان ایران پاسخ جامعی ارائه دادند

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید ایرانی‌ها در مذاکرات امروز در مورد تمام مسائل مهم صحبت کردند، اما لازم است در مورد برخی زوایای طرح پیشنهادی شفاف‌سازی بیشتری صورت گیرد
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ریانوستی» روسیه، معاون وزیر خارجه روسیه امشب پس از پایان روز اول مذاکرات هسته‌ای، گفت نمایندگان ایران پاسخی جامع به پیشنهادات ۱+۵ ارائه دادند، با این حال هنوز اختلافات «قابل‌توجهی» بین طرفین وجود دارد.
«سرگئی ریابکوف» که ریاست هیئت مذاکره‌کننده روس در گروه ۱+۵ را نیز بر عهده دارد، می‌گوید: نمایندگان ایرانی به تمام مواردی که برای ما مهم، ارزشمند و در اولویت بود اشاره کردند. نمایندگان ایرانی صحبت‌های جامعی کردند.
ریابکوف در جمع خبرنگاران حاضر در آلماتی تاکید کرد که با این وجود مخالفت‌های «قابل توجهی» با نظرات و پاسخ‌های ایران وجود دارد.
وی در توصیف روز اول مذاکرات گفت: فعلا همه‌چیز کاملا قابل فهم نیست، و لازم است تا در مورد آن شفاف‌سازی صورت گیرد. مذاکره نشست امروز به شفاف‌سازی این روش‌ها گذشت.
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گقت که امشب احتمالا دیدارهای دوجانبه‌ای نیز انجام شود. وی در پایان گفت: می‌خواهیم توضیحات شرکای ایرانیمان را در مورد برخی زوایایی که به درستی متوجه نشده‌ایم را بشنویم. ما پذیرای تلاش‌های بیشتر آن‌ها در زمینه مذاکرات هستیم.
پیش از این «علی باقری» معاون دبیر شورای امنیت ملی هم گفته بود ایران در نشست امروز طرحی را بر اساس بسته پیشنهادی مسکو ارائه کرده و تلاش می‌کند چارچوبی برای مذاکرات تبیین کند.
دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ از امروز در «آلماتی» قزاقستان آغاز شده و قرار است فردا برای جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده در روز اول، ادامه یابد.
کد مطلب: 26779
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *