; ?>; ?> وزارت بهداشت: مسافران چین مراقب آنفولانزای مرغی باشند - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۲

وزارت بهداشت: مسافران چین مراقب آنفولانزای مرغی باشند

دکتر محمدمهدی گویا به کسانی که قصد مسافرت به چین به خصوص شهرهای شانگ‌های و جیانگ‌زو را دارند، توصیه کرد: به هیچ وجه با پرندگان و محصولات پرندگان تماس نداشته باشند.
در پی شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی H۷N۹ در چین، وزارت بهداشت توصیه کرد در صوت تماس با پرندگان و بروز علائم آنفلوانزا، با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی پزشک را در جریان قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمدمهدی گویا به کسانی که قصد مسافرت به چین به خصوص شهرهای شانگ‌های و جیانگ‌زو را دارند، توصیه کرد: به هیچ وجه با پرندگان و محصولات پرندگان تماس نداشته باشند.

وی تاکید کرد: افرادی نیز که با پرندگان در تماس بوده و دچار علائم شبیه آنفلوانزا شده‌اند باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

گویا با تاکید براینکه تا این لحظه موضوع انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان به اثبات نرسیده است، گفت: به طور مستمر و با دقت پیگیر وضعیت این بیماری از طریق سازمان جهانی بهداشت هستیم و تلاش می‌کنیم به موقع اطلاعات تازه را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها در تشریح شیوع بیماری آنفلوانزای H۷N۹ در چین گفت: از حدود ۱۰ روز پیش موارد این بیماری در چین شناسایی شده و تا این لحظه ۱۶ مورد از بیماری گزارش شده است.
وی با اشاره به شدت بیماری‌زایی آنفلوانزای H۷N۹ گفت: از ۱۶ نفر مبتلا شده به این بیماری، تعداد ۱۵ نفر در وضعیت بحرانی بسر می‌برند که ۶ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

گویا افزود: وزارت بهداشت چین حدود ۶۰۰ نفر را که به نوعی با ۱۵ نفر مبتلا به بیماری در تماس بوده‌اند، تحت مراقبت دقیق قرار داده است اما هنوز هیچ یک از آنان، به بیماری مبتلا نشده‌اند و این نشان می‌دهد که در حال حاضر بیماری توانایی انتقال از انسان به انسان را نداشته است.
وی در عین حال یادآور شد: دانشمندان چینی در حال رمزگشایی از این ویروس هستند.
کد مطلب: 26843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *