۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۱

مسکوت ماندن ۳۰ قانون مصوب مجلس در دولت

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه حدود ۳۰ قانون مصوب مجلس معطل تدوین آیین نامه اجرایی از سوی دولت است،‌ گفت: بی توجهی به این قوانین باعث شده مشکلاتی که انتظار می‌رفت با تصویب قانون حل شود، همچنان پا برجا بماند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، محمدرضا افضلی فرد در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: متاسفانه با وجود زحمات زیادی که برای تصویب قوانین در مجلس کشیده می‌شود تا گره از کار مشکلات مردم و کشور باز شود، برخی از قوانین مصوب مجلس، معطل تدوین آیین نامه اجرایی از سوی دولت است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ بی توجهی دولت به این قوانین موجب آن شده که مشکلات و معضلات همچنان باقی بماند و هیات رئیسه کمیسیون اصل نود تصمیم گرفته گزارشی از وضعیت این قوانین مسکوت مانده، در صحن علنی مجلس قرائت کند.
وی با بیان اینکه تعداد این قوانین به ۳۰ مورد می‌رسد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس همچنین در نظر دارند گزارش خود را درباره مشکلات بازار ارز، گرانی خودرو و معوقات بانکی که به زودی نهایی می‌شود را در مجلس قرائت کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود تاکید کرد: در جلسه هیات رئیسه این کمیسیون مقرر شده است که هر یک از کمیته های شش‌گانه، پرونده‌ای شاخص را تا پایان اردیبهشت ماه برای قرائت در مجلس مهیا کنند.
افضلی فرد یادآور شد: بخش دیگری از جلسه امروز نمایندگان، شکایتی از بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام وصول شد که در آن به عدم به کارگیری افراد لایق و کارآمد در این سازمان اعتراض شده است.
کد مطلب: 26984
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *