۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۶

پوتین: بحران کره شمالی چرنوبیل را افسانه خواهد کرد

اگر خدایی نکرده اتفاقی در این منطقه رخ دهد، انفجار چرنوبیل که ما همگی به خوبی از آن اطلاع داریم، در مقایسه با فجایعی که ممکن است رخ دهد، دیگر به یک قصه کودکانه تبدیل خواهد شد.
رئیس‌جمهوری روسیه با ابراز نگرانی نسبت به تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره کره، هشدار داد که اگر اتفاقی در این منطقه رخ دهد، فاجعه چرنوبیل به قصه کودکانه‌ای تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که این مقامات مسکو بشدت نگران وخامت بیشتر اوضاع در شبه جزیره کره هستند.

پوتین امروز در کنفرانس مطبوعاتی در هانوور آلمان گفت: من این مسئله را پنهان نمی‌کنم که تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره کره باعث نگرانی عمیق ما شده است، به این دلیل که ما همسایگان آن هستیم. و اگر خدایی نکرده اتفاقی در این منطقه رخ دهد، انفجار چرنوبیل که ما همگی به خوبی از آن اطلاع داریم، در مقایسه با فجایعی که ممکن است رخ دهد، دیگر به یک قصه کودکانه تبدیل خواهد شد.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: حال سئوال اینجاست که ایا چنین خطری وجود دارد یا نه؟ و من فکر می‌کنم که این خطر جدی است.

به گفته پوتین، روسیه مخالف گسترش سلاح‌های کشتار جمعی بوده و خواستار عاری شدن شبه جزیره کره از هر نوع از این تسلیحات است.

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به نوبه خویش یادآور شد که جامعه بین الملل باید به وضعیت بوجود آمده پیرامون کره شمالی واکنش مناسب نشان دهد و ای هدف دنبال شود تا مقامات پیونگ یانگ به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.
کد مطلب: 27067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *