۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱

زلزله سراوان یک کشته و ۱۲ مجروح داشت

فرماندار خاش گفت: روز گذشته در پی وقوع زلزله و بر اثر ریزش کوه، یک زن در منطقه قادرآباد گرنجچین کشته شد.
ایسنا: علیرضا شهرکی، اظهار کرد: این فرد با نام "مدینه مزارزهی" که برای فعالیت های روزمره به اطراف کوه رفته بود بر اثر سست شدن کوه و ریزش آن بر اثر جراحات جان باخت.
وی بیان کرد: تاکنون مورد دیگری در این رابطه گزارش نشده است.
به گفته فرماندار خاش، در این زلزله خسارت جزئی به بافت‌های فرسوده حاشیه شهر وارد آمده است ولی درمجموع زلزله و پس لرزه‌هایش خسارات زیادی نداشته است.
فرماندار خاش بیان کرد: در حال حاضر راه‌های مواصلاتی منطقه باز است و تردد بطور عادی در منطقه جریان دارد.
نارویی استاندار سیستان و بلوچستان نیز شمار مجروحان زلزله روز گذشته را ۱۲ تن اعلام کرد که از میان آنها هشت تن سرپایی درمان شدند و مابقی نیز در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.
آب شبکه مناطق دیده سالم و قابل شرب می باشد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز وضعیت شبکه تامین و توزیع آب استان را پس از حادثه زمین لرزه ۷.۵ ریشتری روز گذشته، عادی خواند.
ابوالفضل صدرائیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام منابع تامین و مخازن آب شهرهای حادثه دیده پس از نیم ساعت در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
وی بیان داشت: آب شبکه مناطق حادثه دیده سالم، بهداشتی و قابل شرب می باشد.
گفتنی است زمین‌لرزه مذکور در ۸۱ کیلومتری شهر سراوان، ۸۳ کیلومتری شهر خاش و ۸۵ کیلومتری شهر سوران، سیستان و بلوچستان بوده است.
خسارت ۱۰ تا ۱۵ درصدی روستاهای اطراف بخش گشت سراوان
خالقی فرماندار سراوان نیز گفت: روستاهای اطراف بخش گشت که در ۹۰ کیلومتری شهر سراوان قرار دارد ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت دیده اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های امدادی با تمامی امکانات در منطقه حضور دارند.
شهر سراوان و منطقه گشت و بم پشت با ۲۰۵ هزار نفر دارای روستاهای پراکنده و بافت قدیمی است.
برپایی ۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده سیستان و بلوچستان
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برپایی ۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.
محمود مظفر در تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی امدادگران این سازمان در مناطق زلزله‌زده سراوان، گفت: ۴۰۰ تخته چادر در این مناطق برای اسکان زلزله‌زدگانی که از ترس پس‌لرزه قادر به گذراندن امورات در داخل خانه‌هایشان نبودند برپا شد.
وی با بیان اینکه ۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان این مناطق برپا شده است،‌ گفت: ۱۶۷۹ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.
به گفته وی، این اردوگاه‌ها در منطقه گشت، سراوان،‌ سوران و خاش برپا شده است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران پوشش تغذیه اضطراری این زلزله‌زدگان را نیز در دستورکار خود قرار داده‌اند، گفت: خوشبختانه زلزله روز گذشته سراوان خسارت زیادی بر جای نگذاشته است، اما بسیاری از مردم به دلیل قدرت زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های احتمالی از زندگی در منازلشان خودداری می‌کنند.
وی افزود: تاکنون این زمین‌لرزه هشت پس‌لرزه داشته است که بزرگترین آن در ساعت ۷ صبح امروز به قدرت ۵.۶ ریشتر زمین را لرزاند.
کد مطلب: 27680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *