۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۹
سخنگوی شورای شهر:

فرمانداری رسما مخالفتی با افزایش کرایه ها نداشته است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: فرمانداری تهران رسما مخالفتی با افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی نداشته است اما در صورت ادامه مخالفت‌ها هیئت حل اختلاف باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند
به گزارش تسنیم،‌ خسرو دانشجو بعد از جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به آخرین وضعیت نرخ کرایه های تاکسی، اظهار داشت: فرمانداری نامه‌ای به وزارت کشور داده که رونوشت آن را برای شورا ارسال کرده که در آن نامه خواستار کسب تکلیف در خصوص مصوبه شورا شده است.
وی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ اعتراض رسمی به شورا ارائه نشده است، تصریح کرد: همان‌طور که در بدنه دولت به درستی در خصوص ارتقای سطح دستمزد کارگران و کارمندان تصمیم گیری شد باید نسبت به افزایش نرخ کرایه‌‌های تاکسی نیز تصمیم‌گیری شود.
سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: تورم موجود در جامعه شامل حال تاکسیران‌ها نیز می‌شود و باید کمبود درآمدهای آنها جبران و حکم منطقی در این خصوص صادر شود. به هر ترتیب در صورت ادامه مخالفت‌ها هیئت حل اختلاف باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند که امیدواریم با پیگیری‌های رئیس شورای شهر کار به اینجا نرسد.
وی در ادامه اظهارات خود به حضور شهردار تهران در جلسه امروز شورا اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شورای شهر نگرانی‌های خود را درباره احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه با آبگرفتگی مترو در سال گذشته داشتند و آن را با مدیران شهری در میان گذاشتند که بر این اساس خواستار توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از از حوادث گذشته شدند.
دانشجو یادآور شد: آنچه شورای شهر مد نظر داشت بیشتر برای جلوگیزی از بروز مجدد حوادثی از آن دست بود و درباره پیگیری‌های حقوقی آن جهت پرداخت غرامت تأکید نداشت اما شهردار تهران در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.
وی درباره آخرین تغییرات طرح تفصیلی اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح تفصیلی انعطاف پذیر است پیش‌بینی‌های لازم درباره بازنگری در آن نیز صورت گرفته است چراکه یک طرح تفصیلی خشک هیچ‌کجا اجرایی نمی‌شود بنابراین باید بر اساس مقتضیات زمانی زمینه‌ای برای تغییرات آن وجود داشته باشد.
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اعتراض خود نسبت به ایجاد دکه ها و غرفی که پیاده روها را در برخی مناطق اشغال می کنند، گفت: از نگاه شورا این کار غیرقانونی است و نباید پیاده روها که جنبه عمومی دارد به حرف مختلف تخصیص داده شود.
کد مطلب: 28080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *