۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۵

تبدیل ارز دارو از نرخ مرجع به مبادله‌ای

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارز دارو از نرخ مرجع به مبادله‌ای تبدیل شده و باقی مانده آن در لایحه بودجه در نظر گرفته شده که تاثیر زیادی در قیمت ایجاد می‌شود.
فارس: محمد حسن طریقت منفرد ظهر امروز در دور چهارم سفر‌های استانی دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی اصلاح و شفاف کردن نرخ دارو‌ها در کشور است.
وی افزود: دولت برای اصلاح گردش کار دارو در سال جاری برنامه جدی را در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت خارج کردن دارو‌ها از حالت دو نرخی است به طوری که دارو‌ها نرخ واحد داشته باشند.
وی اهمیت این موضوع را شفافیت در ارائه خدمات دارویی و ارتقای کیفیت دارو‌ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم با این طرح وضعیت تولید و عرضه دارو روند بهتری به خود بگیرد.
طریقت منفرد گفت: در حال حاضر ایران ارزان‌ترین کشور در ارائه دارو به بیماران است.
وی علت این موضوع را تولید ۹۷ درصدی دارو‌ها در داخل کشور عنوان کرد و در ادامه از تغییر ارز اختصاص یافته به دارو در سال ۹۲ خبر داد و افزود: ارز دارو از نرخ مرجع به مبادله‌ای تبدیل شده و باقی مانده آن در لایحه بودجه امسال در نظر گرفته شده که تاثیر زیادی در قیمت ایجاد می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اجرای برنامه‌های علمی و دقیق پزشک خانواده، فعال‌تر کردن مراکز بهداشتی و درمانی دولتی برا ی کاهش هزینه‌های مردم را از جمله اولویت‌های وزارتخانه متبوع خود عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان بهبهان به عنوان منطقه پیشرو در برنامه پزشک خانواده به شمار می‌آید که امیدواریم با استفاده از تجارب به دست آمده در این شهرستان این طرح در کل کشور اجرایی شود.
طریقت منفرد در خصوص زمان اجرای کامل این طرح در کشور اظهار داشت: این طرح به تدریج در کل کشور اجرا می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر در استان خوزستان و هشت استان دیگر این طرح در حال اجرا است.

کد مطلب: 28083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *