۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۸
معاون وزيرخارجه عربستان:

تقويت همبستگي، دستورکار اصلي اجلاس اسلامي است

معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد موضوع اصلی مطرح در دستور کار اجلاس اسلامی فردا تقویت همبستگی است که می تواند بر حل همه مسائل تاثیر مثبت بگذارد.
 به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شاهزاده عبدالعزیز بن عبدالله معاون وزیر امور خارجه عربستان در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در جده پیام شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان را که به علت بیماری در این نشست شرکت نکرده است، قرائت کرد.
وی گفت این نشست برای آماده کردن دستور کار اجلاس فوق العاده ای برگزار شده است که فردا در مکه مکرمه و به درخواست ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان از سران امت اسلامی برگزار خواهد شد. این نشست با توجه به شرایط حساس امت اسلامی برگزار می شود. ما از پاسخ مثبت سریعی که این دعوت برخوردار شد و در حد خود نشانه مثبتی به شمار می رود و تمایل صادقانه همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای مقابله با چالش های پیش روی ما و تقویت روابط همبستگی اسلامی بین کشورهای ما در جهت خدمت به دین اسلام و امنیت کشورها و ملتهای مان، منعکس می کند، بسیار ابراز خرسندی می کنم.
وی افزود واقعیتی که امت اسلامی مان در آن به سر می برد بر شما پوشیده نیست به طوری که فتنه ها افزایش یافته است و پراکندگی، شکاف و دودستگی و ناسازگاری امت اسلامی مان را تهدید می کند و متاسفانه به حد خصومت و مشاجره بین خود مسلمانان رسیده است بلکه این خصومت شدیدتر از خصومت نسبت به دیگران شده است. این واقعیت دردناک در حد خود فقط بر امنیت و ثبات امت اسلامی و ملتهای مان تاثیر نمی گذارد بلکه همچنین زمینه را برای تضعیف امت اسلامی مان فراهم می کند و توجیهی برای دخالت در امور آن فراهم می سازد. براین اساس، درخواست ملک عبدالله بن عبدالعزیز برای برگزاری این اجلاس فوق العاده مطرح شد تا براساس تمایل به اصول دین حنیف مان و در پیش گرفتن اصل میانه برای دفع فتنه ها و مقابله با خطرهای بزرگ ناشی از آنها و افراط گرایی و تعصب و تحریک و خشونت و خروج از اجماع امت اسلامی، صادقانه بتوان ایستاد.
ما امروز نیاز مبرم داریم که امت اسلامی، همبستگی خود را بازپس گیرد و متحد و یکپارچه در برابر این چالش ها بایستد. براین اساس، موضوع اصلی مطرح در دستور کار اجلاس اسلامی فردا تقویت همبستگی است که می تواند بر حل همه مشکلاتی که در مسیر فعالیت اسلامی مشترک مانع ایجاد می کند، تاثیر مثبت بگذارد.
ملک عبدالله بن عبدالعزیز براساس تمایل به ارتقا جایگاه این امت و دستیابی به راه حل های عملی برای تحقق اهداف این اجلاس، این مسائل را با سران امت اسلامی کاملا شفاف بررسی خواهد کرد از جمله پیشنهاد راه حل هایی که می تواند مسائل این امت را حل کند و این امکان را برای آن به وجود آورد که در مقابله با فتنه های طایفه ای و مذهبی متحد و یکپارچه بایستد و برای تثبیت احترام کشورها و ملتها و طایفه ها به یکدیگر تلاش کند.
کد مطلب: 2831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *