۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۴
باهنر:

دم خروس اطرافیان رئیس‌جمهور بیرون زده است

یک کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری گفت: برخی از آقایان حضور و برنامه‌ریزی اطرافیان رئیس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری را انکار می‌کنند، اما دم خروس بیرون زده است.
فارس:  محمدرضا باهنر امروز در جمع دانشجویان گیلان که به همت جامعه اسلامی دانشجویی در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد با انتقاد از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات، اظهار کرد: اغلب دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت و حضور در عرصه‌های سیاسی هستند.
وی انتخابات در ایران را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: انتخابات در ایران همواره دارای پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی بوده است.
باهنر با اشاره به تصمیم مجلس برای برگزاری انتخابات به صورت هر دو سال یک‌بار، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته از چند ماه مانده به انتخابات فعالیت‌های اجرایی و اقتصادی در کشور ضعیف و کند می‌شد و جامعه منتظر برگزاری انتخابات و منتخبان آن بود.
وی روش جدید تجمیع انتخابات را دارای نکته‌های مثبت و منفی دانست و تصریح کرد: یکی از نکته‌های منفی تجمیع انتخابات در حاشیه قرار گرفتن یکی از انتخابات توسط انتخابات دیگر است.
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اضافه کرد: برگزاری انتخابات به صورت تجمیع و هر دو سال یک‌بار وقت و هزینه کمتری از کشور می‌گیرد.
*تریبون‌های رسمی محل تبلیغ کاندیدای دولت نیست
باهنر با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به صورت سه قطبی برگزار می‌شود، گفت: امسال اصلاح‌طلبان، گروه رئیس جمهور و برخی اطرافیان او و اصول‌گرایان سه قطب انتخابات هستند.
وی داشتن کاندیدا در انتخابات را حق رئیس جمهور دانست و یادآور شد: اما نباید از تریبون‌های رسمی و دولتی برای تبلیغ کاندیدای مورد نظر دولت استفاده شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: برخی از آقایان حضور و برنامه‌ریزی اطرافیان رئیس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری را انکار می‌کنند اما دم خروس بیرون زده است.
*تعدد کاندیداهای اصولگرایان فرصت است
این مسئول با اشاره به وجود تعدد کاندیدا بین جامعه اصولگرایان، تصریح کرد: تعدد و تنوع کاندیدا بین اصولگرایان می‌تواند فرصت باشد.
باهنر به ایجاد تنوع در فضای انتخاباتی از سال ۷۶ اشاره کرد و افزود: در دوره آقای هاشمی کاندیداهای دیگر شانسی برای پیروزی نداشتند.
وی ادامه داد: در فضای تعدد کاندیداها می‌توان سخنان تمام نامزدها را شنید و بهترین فرد را انتخاب کرد.
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به رقابت دو قطب از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیان کرد: ممکن است اصولگرایان به دو قطب مجزا تبدیل شوند.
*هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد تفاوت‌های بسیاری دارند
باهنر درباره تفاوت‌های سه رئیس جمهور در سال‌های گذشته، اظهار کرد: قضاوتی درباره سه رئیس جمهور اخیر ندارم اما آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد دارای تفاوت‌های بسیاری با همدیگر هستند.
وی با تاکید بر اهمیت انتخابات امسال، گفت: تصمیم‌های رئیس جمهور منتخب تا عمق خانه‌های مردم نفوذ می‌کند و سرنوشت هر کدام از افراد و کشور وابسته به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.
* تمام اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نیستند
باهنر با بیان اینکه نباید تمام اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر دانست، تصریح کرد: افراد موثر در فتنه سال ۸۸ باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خواستار حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری شد و بیان کرد: دولت یازدهم باید بهتر از دولت‌های قبلی عمل کند.
کد مطلب: 28554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *