۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۹

مرد بودجه‌ای ایران: نام سازمان مهم نیست، نیروهای متخصص مهم‌اند

محمد کردبچه درباره احیاء سازمان مدیریت و برنامه یزی اظهار کرد: لزوما شکل گیری مجدد سازمان برنامه و بودجه و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکلی را حل نمی کند.
در حالی که بسیاری از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از برنامه‌های خود اعلام می کنند، مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی معتقد است که تغییر نام یک سازمان چندان دشوار نیست و آن چه که اهمیت دارد استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس در بدنه یک سازمان است.

محمد کردبچه درباره احیاء سازمان مدیریت و برنامه یزی اظهار کرد: لزوما شکل گیری مجدد سازمان برنامه و بودجه و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکلی را حل نمی کند.

وی در ادامه با بیان این که تغییر نام یک سازمان چندان دشوار نیست، ادامه داد:آن چه که اهمیت دارد استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس در بدنه یک سازمان است.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی با بیان این که پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برخی از کارشناسان این سازمان بازنشسته شدند و برخی خودشان از کار کناره گیری کردند، تصریح کرد: اگر بنا باشد این سازمان مجددا ایجاد شود، باید از نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه آن استفاده شود تا این سازمان باز هم بتواند در اقتصاد کشور نقش ایفا کند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۲۷همزمان با تصویب برنامه هفت‌ساله عمرانی اول سازمان برنامه و بودجه با نام سازمان برنامه پایه‌گذاری شد که وظیفه نظارت و مراقبت در اجرای برنامه را به عهده داشت و تحت نظر یک شورای عالی یک هیات نظارت و یک مدیر عامل فعالیت می‌کرد.

این سازمان در تیرماه سال ۱۳۷۹ با سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادغام و از این ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شد اما این سازمان نیز در سال ۸۶ منحل شد.
کد مطلب: 28600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *