۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۵
شریعتمداری:

دولت فعلی تصمیمات رضاخانی داشته است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه احمدی نژاد منابع مالی کشور را هدر داد، گفت : ۷۵ درصد مجموع نقدینگی موجود در کشور حاصل سیاست های دولت احمدی نژاد و ۲۵ درصد آن را متعلق به کلیه اداور گذشته است.
به گزارش مهر، محمد شریعتمداری روز یک شنبه در دیدار با دانشجویان ، اساتید و مسئولان دانشگاه آزاد یاسوج ضمن انتقاد از تصمیمات اقتصادی غیر کارشناسی توسط دولت ، نظیر انحلال سازمان برنامه و بودجه ، شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار و تصمیمات این چنینی را به اقدامات رضاخانی تشبیه کرد و گفت : مهترین برنامه ها باز گرداندن اقتصاد کشور به ریل درست و منطقی آن و استفاده از نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه است .
این نامزد احتمالی یازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۷۵ درصد مجموع نقدینگی موجود در کشور را حاصل سیاست های دولت احمدی نژاد و ۲۵ درصد آن را متعلق به کلیه اداور گذشته دانست و گفت : نتیجه این نقدینگی هنگفت در جامعه ، افزایش شدید قیمت ها و تورم لجام گسیخته است .
شریعتمداری همچنین فساد اداری و مالی را از مشکلات فعلی کشور ناشی از عملکرد دولت خواند و افزود: با شفاف سازی و به کاگیری نیروهای کارشناسی و حسابرسی خبره می توان بر این مشکل فائق آمد.
اصلاح طلبان اعلام کرده اند که اگر اجماعی بین آنان صورت گیرد به ائتلاف تن خواهند داد
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در مورد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات گفت : همه اصلاح طلبان اعلام کرده اند که اگر اجماعی بین آنان صورت گیرد به ائتلاف تن خواهند داد .
شریعتمداری در مورد کناره گیری از انتخابات نیز گفت : بارها اعلام کرده ام در صورت حضور یکی از آقایان هاشمی ، خاتمی ، روحانی و ناطق نوری از عرصه کنار خواهم رفت و در غیر این صورت تا نتیجه نهایی بر عرصه باقی خواهم ماند .
شریعتمداری ضمن انتقاد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت : اجرای این طرح براساس گزارش مجلش شورای سالامی ۸۰ درصد از قانون مربوطه انحراف داشته است و در این شرایط صحبت از اجرای فاز دوم هدفمندی بسیار مضحک است چرا که حداقل یارانه پرداختی باید سه برابر شود . که این امر در توان هیچ دولتی در شرایط کنونی نیست و هیچ کارشناسی نیز به دلیل آثار توری ایجاد شده آن را تایید نمی کند .
احمدی نژاد استفاده از ادبیات غیر صحیح در دیپلماسی موجب اجماع دول قدرتمند جهان علیه ایران اسلامی شد
وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری در خصوص نقاط قوت و ضعف دولت محمود احمدی نژاد گفت : ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی ، شعار عدالت ، تلاش در جهت مردمی بودن و ساده زیستی و موضوع هدفمندی یارانه ها از نقاط قوت دولت احمدی نژاد است ولی در مقابل عدم توجه به قانون ، هدر دادن منابع مالی کشور ، عدم توجه به نقد پذیری ، استفاده از ادبیات غیر صحیح در دیپلماسی که موجب اجماع دول قدرتمند جهان علیه ایران اسلامی گردید و بازی کردن با اعقاید مذهبی مردم از جمله نقاط ضعف دولت های نهم و دهم است .
عضو شورای راهبردی روابط خارجی ضمن تجلیل از دانشجویان و اساتید دانشگاه های یاسوج ضرورت تبدیل دانشگاه به مراکز تفکر و تعقل و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و بحث و گفتگوی عمیق را از ضروریات آموزش عالی کشور خواند و اظهار داشت : توجه به نخبگان علمی ، دوری از رفتار بعیض آمیز با سلایق مختلف ، جذب اعضای هیات علمی بر اساس حق و معیار ها و توجه به جایگاه استاد و دانشجو ، ارتقاء سطح علمی ، ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و بنگاه اقتصادی جهت رشد هر دو بخش از برنامه های من در صورت پیروزی در انتخابات آتی خواهد بود.
شریعتمداری در مورد موضوع برقراری ارتباط با آمریکا گفت : اگرچه همه مشکلات با ایجاد ارتباط حل نمی شود و دشمنی نیز کارساز نخواد بود با این موجود ما آمادگی داریم براساس سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت که از سوی مقام معظم رهبری بارها مطرح شده است برای حفظ منافع خود تلاش کنیم . این نیز ضروی است که بدانیم دیگر نه امریکا آن قدرت سابق را در اختیار دارد و نه جمهوری اسلامی ایران همانند ۳۴ سال گذشته است
وی در مورد سیاست خارجی نیز گفت : تلاش می کنیم این سیاست غلط که سبب شد کشور ها علیه ایران به تخاصم کشیده شوند تغییر دهیم و با همسو کردن بخش های دیپلماسی ، اطلاعاتی و سایر نهاد های مرتبط شرایطی جهت گسترش منافع ملی ایران را با استفاده از کادر های مجرب و ظرفیت های خالی مانده در دستگاه دیپلماسی فراهم آوریم .
وی در پاسخ به سئوالی در باره انتخابات سال ۸۸ و موضوعات مرتبط با آن گفت : به عقیده من موضوع تقلب در انتخابات ۸۸ که بتواند آراء را در این سطح جا به کرده باشد نبود.
کد مطلب: 28657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *