۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵

تغییر نمادین نام خبرگزاری فارس

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل خبرگزاری فارس گفت: به مناسبت دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس، «خبرگزاری فارس» به صورت نمادین به «خبرگزاری خلیج فارس» تغییر نام می‌دهد و پیشانی سایت آن نیز تغییر می‌کند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، تیرماه سال ۱۳۸۴ بود که به‌ پیشنهاد شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ و برای جلوگیری از مخدوش‌شدن هویت‌ فرهنگی‌ و تاریخی‌ ملت‌ ایران، شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ روز اخراج‌ پرتغالی‌ها از تنگه‌ هرمز (یعنی ۱۰ اردیبهشت) را به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ کرد.

در همین راستا و در اسفند ۱۳۸۸ یعنی در دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت، این پیشنهاد مطرح شد که جشنواره سالانه فرهنگی و هنری خلیج فارس در روز ملی آن برگزار شود. این پیشنهاد در سال بعد به صورت استانی محقق شد و از سال ۱۳۹۰ به صورت رسمی نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس کلید خورد.


در آیین پایانی این جشنواره که با معرفی برگزیدگان همراه بود، از خبرگزاری فارس نیز به دلیل صیانت از هویت تاریخی خلیج فارس تقدیر شد. در خلال این تقدیر، همایون امیرزاده دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی خلیج فارس پیشنهاد تغییر نام نمادین خبرگزاری فارس به «خبرگزاری خلیج فارس» را مطرح کرد که با موفقیت انجام شد.

محمدحسین زیارتی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل خبرگزاری فارس با اشاره به این پیشینه، از تغییر هدر (پیشانی) سایت این خبرگزاری در روز ملی خلیج فارس خبر داد و گفت: به مناسبت دهم اردیبهشت و گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس، به مدت ۲۴ ساعت عنوان خبرگزاری «فارس» به «خلیج فارس» تغییر می‌کند.
کد مطلب: 28732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *