۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳

جزئیات انفجار در خیابان جیحون تهران

آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که انفجار در یک ساختمان دو طبقه مسکونی به مساحت حدود ۸۰ مترمربع، سبب تخریب بخش‌هایی از این ساختمان و وارد شدن خسارات به ساختمان‌های مجاور شد.
صبح امروز یک منزل مسکونی دو طبقه در مرکز پایتخت منفجر شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه وقوع این حادثه در ساعت ۷:۴۱ به سامانه آتش‌نشانی اطلاع داده شد، گفت: به دنبال دریافت خبر وقوع این حادثه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان ایستگاه ۸۵ به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در خیابان جیحون بعد از خیابان هاشمی اعزام کرد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که انفجار در یک ساختمان دو طبقه مسکونی به مساحت حدود ۸۰ مترمربع، سبب تخریب بخش‌هایی از این ساختمان و وارد شدن خسارات به ساختمان‌های مجاور شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در جریان این حادثه یک فرد ۴۰ ساله که در پاگرد پشت‌بام این منزل در حال استراحت بود، دچار سوختگی و آسیب‌دیدگی شد، اضافه‌کرد: یک زن ۳۷ ساله نیز هنگام وقوع این حادثه، در حال عبور از مقابل ساختمان بود که شکسته‌شدن شیشه‌ها، سبب واردشدن آسیب به صورت و گردن وی شد که عوامل اورژانس وی را نیز به همراه مرد ۴۰ ساله به مراکز درمانی منتقل کردند.

ملکی ادامه‌داد: انفجار در این منزل علاوه بر اینکه طبقه دوم این ساختمان را به طور کامل تخریب کرده بود، سبب شکسته‌شدن شیشه‌های ساختمان‌های مجاور و همچنین ترک‌خوردگی در یکی از ساختمان‌های اطراف شد که آتش‌نشانان ساکنان این ساختمان را تخلیه و اقدام به ایمن‌سازی آن کردند.

وی با اشاره به سکونت چهار تن دیگر در منزل حادثه‌دیده، به ایسنا گفت: خوشبختانه این افراد دچار آسیب فیزیکی نشده‌اند و تنها استرس شدیدی ناشی از بروز انفجار در خانه به آنان وارد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه را نشت گاز از شلنگ اجاق خوراک‌پزی در مجاورت آبگرمکن اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان در ساعت ۸:۴۴ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

ملکی با اشاره به این حادثه به شهروندان توصیه‌کرد: حتما نسبت به بررسی لوازم گازسوز و احتمال نشت گاز از این وسایل،‌ اقدام به بازرسی از آن کنند و در صورتی که لوازم گازسوز را به شکل موقت نصب می‌کنند، حتما مطمئن باشند که گاز نشت نمی‌کند.
کد مطلب: 28804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *