۰
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۸

کف حقوق مستمری بگیران ۷۰۰ هزار تومان شد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال کف حقوق همه مستمری بگیرانی که تمام وقت بوده‌اند ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.
ایسنا: اسدالله عباسی در پاسخ به این پرسش که اعمال افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از چه زمانی صورت می‌گیرد؟ به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: این افزایش از ابتدای فروردین‌ماه اعمال شده و احکام آن نیز زده شده است که با توجه به ابلاغ مصوبه، امسال کف حقوق همه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که تمام وقت بوده اند، ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.=
وی همچنین از بررسی برنامه ملی کار شایسته در جلسه شورای عالی کار خبر داد و گفت: با تشکیل جلسات شورای عالی کار موضوع برنامه ملی کار شایسته را بررسی می‌کنیم و نظرات شرکای اجتماعی را که از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است مد نظر قرار می‌دهیم.
عباسی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر رقم بیکاری در کشور چه میزان است؟ گفت: بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران آخرین نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۲ درصد بوده که امیدواریم در سال حماسه اقتصادی با عزم همه دستگاههای اجرایی و اتخاذ برنامه‌های راهبردی و عملیاتی بتوانیم این رقم را کاهش دهیم.
سرپرست وزارت کار در ادامه گفت‌وگو با ایسنا حمایت خود را از طرح‌های اشتغالزای تعاونی و مشاغل خانگی اعلام کرد و گفت که از تمام ظرفیت بانکهای رفاه کارگران و توسعه تعاون در این زمینه استفاده خواهد کرد.
وی همچنین به افتتاح پروژه‌های متعدد استانی در هفته کارگر اشاره کرد و افزود: تامین امکانات رفاهی و ورزشی یکی از اولویتهای وزارت کار در جهت افزایش رفاه حال کارگران بوده که راه‌اندازی فدراسیون کارگری از جمله این اقدامات به شمار می رود.
عباسی در پایان گفت: تلاش ما این است که در سال ۹۲ که به عنوان سال حماسه اقتصادی و سیاسی نامگذاری شده است از همه توانمندیها و ظرفیتهای وزارتخانه و سازمانهای وابسته برای تحقق اهداف پیش بینی شده استفاده کنیم.
کد مطلب: 29023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *