۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷

سعید جلیلی: آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشید

نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اولین گام در تبلیغات انتخاباتی را نلغزیدن از آرمان‌ها دانست و خطاب به حامیانش گفت: مبادا در مسیری گام بردارید که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید. از این رو تبلیغات انتخاباتی باید به گونه‌ای باشد که به یک گفتمان نمونه و شایسته تبدیل شود.
سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شب گذشته(شنبه) با حضور در حسینیه شهدای دوکوهه و در جمع پرشور اعضای "ستاد دانشجویی مقاومت رمز پیشرفت" با بیان اینکه خدایا تو شاهدی که این رقابت برای کسب قدرت و تلاش برای فزون کردن مال و ثروت نیست، بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم و اصلاح را در سرزمین‌های تو ظاهر سازیم، تا بندگان مظلوم تو امنیت پیدا کنند و خطوط معطل مانده تو برپا شود، اظهار داشت: آنچه گفتم نه ادعایی از سوی فردی مثل من است بلکه حدیثی از امام متقین علی (ع) است که ایشان رقابت برای خدمت و تلاش سیاسی را در این ۴ محور تعریف می‌کنند.

جلیلی تصریح کرد: بدون شک شاید نتوان آنطور که امام علی (ع) فرموده‌اند به قله این حقایق رسید و آن طور که شایسته است، عمل کرد اما تلاش همه ما و شما باید این باشد که چنین نگاهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه باید تلاش ما در این مسیر این باشد که در حد بضاعت خود الگویی بسازیم که سال‌ها ادعای آن را داشته و شعارش را می‌دادیم، افزود: بر همین مبنا باید تلاش کنیم از این نقاط تخطی نکرده و تا جایی که ممکن است این رفتار را به شکل گفتمان غالب در انتخابات پیش رو درآوریم.

وی ترویج گفتمان انقلاب را فارغ از هر نتیجه‌ای در انتخابات یک پیروزی سترگ عنوان کرد و بر همین اساس با اشاره به سه نکته ادامه داد: انتخابات و تبلیغات انتخاباتی برای ما تنها طریقیت ندارد بلکه موضوعیت هم دارد و رفتار ما در این زمینه باید نمونه باشد.

جلیلی اولین گام در تبلیغات انتخاباتی را نلغزیدن از آرمان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: بنده به همه شما که با نگاه تکلیف مدارانه وارد عرصه شده‌اید، می‌گویم مبادا در مسیری گام بردارید که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید. از این رو تبلیغات انتخاباتی باید به گونه‌ای باشد که به یک گفتمان نمونه و شایسته تبدیل شود و در حد خودمان الگویی برای دوره‌های بعد شود.

این استاد دانشگاه در همین زمینه به دو محور اساسی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در این انتخابات دنبال می‌کنیم حول دو محور اساسی است؛ محور اول این است که ما بر این باور وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ایم که اعتقاد داریم گفتمان انقلاب اسلامی که از حضرت امام (ره) به یادگار مانده و گفتمانی که مقام معظم رهبری امروز علمدار آن هستند، برای شئون مختلف جامعه و عرصه حکومت حرف دارد.

وی اضافه کرد: محور دوم این است که ما بر این باوریم این گفتمان هر میزان که تحقق و عینیت یابد در مقایسه با گفتمان رقیب موجب تعالی، پیشرفت و خیر دنیا و آخرت می‌شود و این تنها یک باور نیست بلکه یک تجربه واقعی هم هست.

جلیلی تاکید کرد: باور ما بر این است که تحقق چنین گفتمانی، می‌تواند حیاتی را به وجود آورد و تجربه ۳۴ سال اخیر نشان داده که هر چه به این باور نزدیک شده‌ایم، حیات تازه یافته ایم و این در سیاست خارجی، مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز این موضوع تجربه شده است.

نامزد انتخابات یازدهم با بیان اینکه هنر این است که این باور را باید بر اساس یک موضوع اقناعی به خوبی تبیین کنیم، تصریح کرد: اگر این موضوع را با مثال‌های مشخص و شواهد عینی در حوزه‌های مختلف تبیین کنیم تا ظرفیت‌های عمومی اقناع شود، فارغ از هر نتیجه‌ای خودش یک پیروزی است.

وی اظهار داشت: اینکه آیا امروز مقاومت می‌تواند برای کشور پیشرفت به وجود آورد یا مصالحه، چیزی نیست که صرفا با شعار بلندتر به کرسی بنشیند بلکه باید با رویکرد اقناعی از گفتمان مقاومت دفاع کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بنده از همه شما که با حسن ظن به برادرتان نگاه کردید و با احساس مثبت در این عرصه وارد شدید و نگاه تکلیف‌محور نیز دارید تشکر می‌کنم و امیدوارم ما نیز بتوانیم آنچه که امام علی (ع) فرمود را صادقانه در رفتار و کردار خود دنبال کنیم و آنچه انجام می‌دهیم موجب رضای خداوند شود.
کد مطلب: 30497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *