۰
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲
آملی‌لاریجانی:

به انتظارات صحیح از دستگاه قضایی، جامه عمل می‌پوشانیم

رییس دستگاه قضایی، گسترش عدالت،‌ آزادی و حقوق اساسی مردم را از عمده‌ترین اهداف قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: قوه قضاییه ملجاء تظلمات است و چنین دستگاهی وظایف بسیار مهمی بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در حاشیه تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد امام عصر (عج)، اظهار کرد: یاد شهدای هفتم تیر به ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی را گرامی می‌دارم و خلق حماسه عظیم سیاسی را که در کشور رخ داد، تبریک می‌گویم.

وی افزود: حضرت امام (ره) با آرمان‌هایی که برای نظام اسلامی ترسیم کردند و در قانون اساسی تبلور یافته‌ وظایفی بر عهده همه دستگاه‌ها گذاشته شده است. قوه قضاییه نیز به عنوان یک رکن اساسی نظام بر حسب قانون اساسی وظایف بسیار مهمی دارد.

آملی‌لاریجانی تصریح کرد: در عین اذعان به کاستی‌هایی که در قوه قضاییه وجود دارد ولی گمان می‌کنم که همکاران ما در دستگاه قضایی تلاش می‌کنند تا با انجام برنامه‌های متعدد به این وظایف جامه عمل بپوشانند و با گسترش و بازسازی نیروی انسانی،‌ نظارت‌های پیگیر و تلاش بی‌وقفه قضات شریف، روند خوبی برای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) در دستگاه قضایی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم اعتمادسازی از سوی دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها در صحبت‌هایشان به مطالبات عمومی از دستگاه قضایی اشاره کرده‌ و گفتند که دستگاه قضایی باید طوری باشد که هر مظلومی آن را پناهگاه خود بداند و اینکه باید از سوی دستگاه قضایی اعتمادسازی انجام گیرد.

وی ادامه داد: البته این چیزی نیست که ما در زمان کوتاه ایجاد کنیم ولی تلاش‌های همه مسوولان قضایی و بدنه قوه قضاییه و قضات شریف به این سمت است و برخی نظرسنجی‌ها که در طول این مدت انجام شده نشان می‌دهد که روند خوبی وجود داشته است. امیدواریم که در دستگاه قضایی به این انتظارهای صحیح و به حق جامه عمل بپوشانیم.
کد مطلب: 34178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *