۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۳

محاکمه يک آمريکايي به اتهام افشاي عمليات کشتن بن لادن

یکی از اعضای نیروهای ویژه آمریکا که اطلاعاتی را درباره عملیات کشتن بن لادن منتشر کرده است احتمالا محاکمه خواهد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد احتمالا مارک بیسینت از اعضای سابق نیروهای ویژه این کشور را به اتهام انتشار اطلاعات محرمانه ای درباره عملیات کشتن بن لادن به دادگاه خواهد کشاند.
مارک بیسینیت از اعضای سابق نیروهای ویژه آمریکا اخیرا در کتابی بنام روز سخت اطلاعاتی را درباره عملیات کشتن بن لادن در پاکستان منتشر کرده است.
رازلین جوردن خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی از واشنگتن گفت بخش عمده جزئیات عملیات کشتن بن لادن در ابات آباد پاکستان در ماه مه سال دو هزار و یازده هنوز محرمانه محسوب می شود و به همین علت هم منتشر نشده است. هر چند دولت اوباما اطلاعات بسیار اندکی درباره این عملیات منتشر کرده است. اما جزئیات طراحی این عملیات، چگونگی اجرای آن و مسائل بعد از این عملیات هنوز محرمانه محسوب می شود. اخیرا یکی از اعضای نیروی ویژه آمریکا کتابی بنام روز سخت درباره این عملیات نوشته است. اطلاعات این کتاب با آن چه که پیش از این دولت آمریکا بطور علنی درباره این عملیات اعلام کرده بود در تناقض است. در حالی که دولت اوباما بعد از کشتن اسامه بن لادن اعلام کرده بود وی زمانی که با حضور نیروهای ویژه در اتاق خود مواجه شده قصد داشته سلاح بردارد اما مارک بیسینت در کتاب خود گفته وی بعنوان دومین فردی که وارد اتاق محل زندگی بن لادن شده متوجه شده که بن لادن غیرمسلح است.
مارک بیسینیت اکنون درباره حق خود در خصوص انتشار این اطلاعات با وزارت دفاع آمریکا در حال مبارزه است. اما روز پنج شنبه پنتاگون به مارک بیسینیت اعلام کرد وی توافق موجود را مبنی بر انتشار اطلاعات محرمانه بدون اجازه دولت نقض کرده است. این نظامی سابق آمریکایی روز جمعه اعلام کرد انتشار این کتاب و اطلاعات آن را متوقف نخواهد کرد.
کد مطلب: 5146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *