۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۱
الجزیره خبر داد:

درگیری ارتش سودان با شورشیان در کردفان جنوبی

ارتش سودان از دفع حمله مبارزان جنبش آزادیبخش خلق سودان (شاخه شمالی) در استان کردفان جنوبی در مرزهای سودان جنوبی خبر داد.
 به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، در حالی که مذاکرات درباره امنیت مرزهای سودان و سودان جنوبی به زودی میان نمایندگان دو کشور از سر گرفته می‌شود، ارتش سودان از دفع حمله شورشیان جنبش آزادیبخش خلق سودان در کردفان جنوبی خبر داد.

"الصوارمی خالد سعد"، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح ارتش سودان اعلام کرد که شورشیان به منطقه رشاد در کردفان جنوبی حمله کردند که نیروهای مسلح به مقابله با شورشیان پرداختند.

وی افزود: در این حملات بر اثر انفجار مین که توسط شورشیان در جاده نزدیک رشاد گذاشته شده بود، شماری از غیر نظامیان زخمی شدند.

پیش از این شورشیان جنبش آزادیبخش خلق سودان از کشتن ۴ نیروی نظامی دولتی و دستیابی به سلاح و مهمات نیروهای سودانی خبر داده بودند.

انتظار می رود مذاکرات درباره مسائل باقیمانده میان خارطوم و جوبا بویژه مساله امنیت مرزها، در هفته جاری در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی از سر گرفته شود، این مذاکرات به دلیل درگذشت "ملیس زیناوی"، نخست وزیر اتیوپی متوقف شده بود.

از مهمترین مسائل مورد اختلاف دو کشور، اتهامی است که خارطوم به جوبا درباره حمایت از شورشیان جنبش آزادیبخش خلق سودان در کردفان جنوبی وارد می کند، این اتهام تاکنون از سوی سودان جنوبی رد شده است، اما دیپلماتها می گویند که این اتهام صحت دارد.

به نظر می رسد دو طرف در این دور از مذاکرات از سوی میانجیگران تحت فشار قرار گیرند تا حداقل به توافقی جزئی درباره امنیت مرزها دست یابند و زمینه برای توافق بعدی درباره صادرات نفتی فراهم شود.
کد مطلب: 5271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *