۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴

جزئيات ايجاد اولين شهر اداري الكترونيك كشور

رييس امور توسعه الكترونيك معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري با اعلام جزئياتي از ايجاد شهر اداري الكترونيك، گفت: پيگير ابلاغ نقشه راه خدمات دولت الكترونيك هستيم.
علي رضي درباره ايجاد شهر اداري الكترونيك اظهار كرد: بايد شهري انتخاب شده و ابتدا زيرساخت‌‌‌هاي لازم و سپس نرم افزارها ايجاد شود تا با انتقال دستگاه‌‌ها و اداره‌هاي دولتي، ارتباط آنها فراهم باشد.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه در مالزي و تاتارستان نيز شهري با اين كاركرد ايجاد شده است، افزود: در واقع كاهش تردد مردم و همچنين خدمات رساني سهل و آسان از اهدافي است كه موجب شده شكل‌گيري اين شهر مطرح شود و در واقع اگر تمام وزارتخانه‌‌‌ها در اين محيط جمع شوند و زيرساخت الكترونيكي و مخابراتي فراهم شود آنگاه خدمات رساني به مردم آسان تر انجام مي‌شود زيرا امكان استعلام بين دستگاه‌ها كه اكنون به دليل فقدان شبكه امن با مشكل روبرو است فراهم مي‌شود.

رييس امور توسعه الكترونيك معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري با بيان اين‌كه طي دو سال گذشته كارهايي را براي الكترونيكي شدن خدمات دستگاه‌ها انجام داده‌ايم، تصريح كرد: پيگيري مي‌كنيم تا نقشه راه خدمات دولت الكترونيك كه تصويب شده توسط دولت ابلاغ شود همچنين اجراي ۱۰ برنامه تحول اداري را نيز دنبال مي‌كنيم.

رضي همچنين با اشاره به اين كه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری خدمات قابل ارائه توسط دستگاه‌ها را شناسایی می‌کند و در نهایت قرارداد با دستگاه‌ها منعقد می‌شود، تصریح کرد: افزایش تعداد خدماتی که در دفاتر پیشخوان ارائه می شود منجر به افزایش درآمد و ایجاد صرفه اقتصادی برای دست اندرکاران این بخش می‌شود.

پيش‌تر عبدالعلي تاجي-معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری- اعلام كرده بود كه نامه‌ای را برای شکل‌گیری شهر اداری الکترونیک تنظیم کردیم که رییس جمهوری با اصل آن موافقت کرده و کارگروهی با مسوولیت معاون اجرایی رییس جمهوری در حال بررسی است و در این راستا جلساتی نیز برگزار شده است.
کد مطلب: 5336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *