۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۵
وزیر امور خارجه:

آینده ای درخشان در انتظار نظام اسلامی است

صالحی گفت: حکومت اسلامی ایران در جهان دارای جایگاهی ویژه است و با پیشرفتهای بدست آمده آینده ای درخشان در انتظار ایران اسلامی است.
 مراسم اختتامیه جشنواره روز قزوین با همایش تجلیل از نخبگان و چهره های ماندگار استان ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

علی اکبر صالحی در این مراسم اظهارداشت: هر آنچه در کشور داریم مرهون خون شهدا، امام راحل، رشادت ملت بزرگ ایران، ‌رهنمود های مقام معظم رهبری است و باید شکر گزار آن باشیم.

وی افزود: مسلمان بودنمان، ایرانی بودن با سه هزار سال پیشینه تاریخی و حکومتی اسلامی از نعمتهای الهی است که باید شکرگزار آنها باشیم و از آنها صیانت کنیم.

صالحی یادآورشد: حکومتی که ایران ارائه کرده ویژه است و بیداری اسلامی در پی همین حکومت ایجاد شده و اقتدار و عزت امرو مدیون خون شهدا، هدایت امام راحل، رهنمودهای رهبری و رشادت ملت ایران است و باید به این سربلندی افتخار کنیم.

این مسئول بیان کرد: آوازه و شهرت ایران در فرهنگ و ادب جهانی است و باید به آن مباهات کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به افتخار آفرینی رزمندگان اسلام اظهارداشت: سرداران رشید اسلام مدال افتخار را بر سینه ما زده اند و باید همواره یادشان را زنده نگهداریم.

آینده ای درخشان در انتظار ایران اسلامی

وی تصریح کرد: در اجلاس غیر متعهدها که تلاش شد تا کمتر کسی به ایران بیاید و ما نیز نگران بودیم که نکند برخی از ترس ایجاد شده و یا سرسپردگی حضور کمرنگی داشته باشند ولی با وجود همه فشارهای دیگران، جهانیان دیدند که همه آمدند و به برکت شهدا، رشادت ملت ایران، وجدانهای بیدار به عزت و اقتدار و عظمت ایران اسلامی اعتراف کردند.

صالحی اضافه کرد: با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی و اصرار بر مفاهیم اصولی و دینی امروز در عرصه مقاومت، پیشرفت، عزت سرآمد دیگران هستیم و این سربلندی همچنان تداوم خواهد یافت.

وی گفت: با اطلاعاتی که داریم اعلام می کنیم با عبور از دوران برانگیختگی و بالندگی وارد دوران فرهیختگی خواهیم شد و به لطف الهی به اسوه و الگوی نمونه ای در عرصه معرفت، علم، فرهنگ و کرامت انسانی تبدیل خواهیم شد و آینده ای درخشان در انتظارایران اسلامی است.

درخشش قزوین در همه عرصه ها

صالحی با اشاره به برگزاری روز قزوین گفت: قزوین علیرغم جمعیت کم در همه عرصه ها بخوبی درخشیده و با تقدیم علما، اندیشمندان و بزرگان فراوان موجب افتخار کشور شده است و امروز بسیار خرسنیدم که در این روز تاریخی قابلیتهای مختلف این شهر در بخشهای دانشگاهی با داشتن ۱۲۰ هزار دانشجو(۱۰ درصد جمعیت استان)، گردشگری با بیش از یک هزار اثر، صنعت و کشاورزی به مردم بیشتر معرفی می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان که خود از چهره های ماندگار استان و کشور محسوب می شود از برگزاری روز قزوین ابراز
خرسندی کرد و از این ابتکار شهرداری قزوین تجلیل کرد.

در این مراسم که علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان، سردار عبدالله عراقی جانیشن فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونان سیاسی امنیتی، عمرانی و پشتیبانی منابع انسانی استانداری، رجب رحمانی و داود محمدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسعود نصرتی شهردار قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران شهرهای استان و جمعی از استادان، فرهیختگان و مدیران شهری و استان حضور داشتند از ۲۶ چهره ماندگار، نخبه و فرهیخته شهر قزوین در عرصه های مختلف شامل پزشک، جانباز، خانواده شهید، نقد نویس، پژوهشگر قرآنی، خلبان، فیلسوف، اندیشمند، ورزشکار، خوشنویس، هنرمند، عالم روحانی، نویسنده، مورخ، قاری و استاد قرآنی با اهداء لوح تقدیر، تندیس و پنج سکه بهار آزادی تجلیل شد.
کد مطلب: 5748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *