۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۳

حملات جماعت «بوکو حرام» در نیجریه ۱۵ کشته برجای گذاشت

یک مسئول بیمارستانی در نیجریه اعلام کرد، حملات جماعت تندرو «بوکو حرام» به شبکه تلفن همراه این کشور طی هفته گذشته ۱۵ کشته برجای گذاشته است
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پاتریک اگبونیوه»، رئیس پلیس ایالت یوبه در شمال نیجریه گفت:‌ جماعت بوکو حرام دو مدرسه ابتدایی، یک دفتر انتخاباتی، آتش نشانی و ساختمان پذیرش زائران وزارت امور مذهبی در شهر داماتورو را آتش زدند.

وی افزود: پنج نفر هنگام حمله افراد جماعت بوکو حرام به دکل‌های تلفن همراه در داماتورو کشته شدند، اما یکی از مسئولان بیمارستانی این شهر از کشته شدن ۱۵ نفر از جمله یکی از کارکنان دولتی ایالت یوبه خبر داد.

این مسئول بیمارستانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: ۱۳ جسد چهارشنبه شب در پی انفجار و تیراندازی در اطراف دکل‌های تلفن همراه به سردخانه منتقل شدند.

وی افزود: نظامیان این اجساد را منتقل کردند. دو جسد دیگر نیز روز پنج‌شنبه به سردخانه منتقل شد که در مجموع ۱۵ جسد وجود دارد که آثار اصابت گلوله در بدن همه آنها به چشم می‌خورد.

شبکه تلفن همراه نیجریه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در چند منطقه شمال این کشور با حدود ۲۰ انفجار هدف حمله قرار گرفت که شکل جدید حملات جماعت بوکو حرام است.

بوکو حرام روز پنج‌شنبه مسئولیت این حملات را به عهده گرفت و با انتشار پیامی در اینترنت کارکنان رادیو صدای آمریکا را نیز تهدید کرد.

مقامات نیجریه، بوکو حرام را مسئول کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر بعد از سال ۲۰۱۰ تاکنون در این کشور، به ویژه در مناطق شمال آن می‌دانند که بیشتر ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

این گروه تندرو اعلام کرده است، اطلاعاتی که از طریق شبکه تلفن همراه منتقل می‌شود به نیروهای امنیتی در بازداشت برادرانمان کمک می‌کند.
کد مطلب: 5872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *