۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۸

طالبان آمادگي مشروط خود را براي ادامه فعاليت پنج پايگاه آمريکايي در افغانستان اعلام کرد

براساس گزارش یک نهاد سلطنتی در انگلیس ، طالبان آمادگی مشروط خود را برای ادامه ی فعالیت پنج پایگاه آمریکایی تا سال دوهزار و بیست و چهار در افغانستان اعلام کرد.
به گزارش شبکه ی تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛گزارشی که اخیرا موسسه « رویال یونایتد سرویسز »منتشر کرده است نشان می دهد طالبان برای معامله کردن با آمریکا تمایل دارد.
براساس این گزارش ، طالبان می گوید هیچ خصومت طبیعی با آمریکا ندارد و اعضای آن برای یک توافقنامه صلح آماده اند. طالبان می گوید اکنون آمادگی دارد که دست رد به سینه ی القاعده بزند.براساس اعلام این موسسه ، طالبان اجازه خواهد داد که پنج پایگاه آمریکایی تا سال دوهزار و بیست و چهار در افغانستان باقی بمانند البته تا زمانی که از این پایگاهها برای حمله به پاکستان یا ایران استفاده نشود اما این گروه به طور کامل هرگونه معامله با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان را رد کرده است و قانون اساسی کنونی در افغانستان را به رسمیت نخواهد شناخت.
آندرس فوگ راسموسن ؛ دبیر کل ناتو؛ به این گزارش واکنش نشان داد.
دبیر کل ناتو گفت:
به نظر من چنین نشانه هایی منعکس کننده ی این واقعیت هستند که طالبان و دیگر دشمنان افغانستان درک کرده اند که دیگر نمی توانند در میدان نبرد به پیروزی برسند . من معتقدم اگر برخی شرایط محقق شوند ما باید روند سیاسی را بیازمائیم البته این خود افغان ها هستند که باید اداره ی این روند سیاسی را بر عهده گیرند. نکته ی بعدی این است که گروهها و افراد دخیل در روند آشتی در افغانستان ، باید از قانون اساسی افغانستان از جمله حقوق بشر که شامل حقوق زنان می شود پیروی کنند. آنها همچنین باید روابط خود را با گروههای تروریستی قطع کنند و خشونت را کنار بگذارند. اگر این شروط محقق شوند ما باید آن را بیازمائیم.
کد مطلب: 6334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *