۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹

پلیس کنیا از خنثی‌سازی چندین عملیات انفجاری و انتحاری خبر داد

یک مقام ارشد پلیس کنیا اعلام کرد نیروهای پلیس این کشور در حمله سحرگاه امروز به آپارتمانی در نایروبی، انباری از جلیقه‌های انفجاری، بمب و اسلحه کشف و ضبط کرده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس کنیا اعلام کرد: در جستجوی خانه به خانه نیروهای پلیس انباری حاوی جلیقه‌های انفجاری، چندین قبضه تفنگ و تعداد زیادی بمب در منزلی مسکونی در سحرگاه امروز جمعه در نایروبی کشف و ضبط شده است.

از زمانی که دولت کنیا نیروهای نظامی برای مقابله با گروه الشباب در سومالی اعزام کرده تدابیر امنیتی در کنیا شدت یافته است.

«موسیس اومباتی»، جانشین فرمانده پلیس نایروبی امروز جمعه به خبرنگاران گفت: کاملا واضح است که مواد منفجره کشف شده متعلق به گروه الشباب است که می‌خواهد مشکلات بزرگی را برای کنیا به بار آورد و قصد دارد به زودی حملات انتحاری در کنیا به اجرا گذارد.

افسران پلیس در جستجوی خانه به خانه در منطقه‌ای از نایروبی که به دلیل اقامت شمار زیادی سومالیایی به موگادیشو کوچک شهرت دارد واحدی مسکونی را یافتند که در آن وسایل لازم برای حملات انفجاری از جمله شش جلیقه انفجاری، ۱۲ بمب، چهار تفنگ کلاشینکوف و دیگر مهمات کشف و ضبط شد.

منبع پلیس کنیا گفت: به نظر می‌رسد گروه الشباب قصد اجرای چندین عملیات انتحاری و انفجاری در اماکن پر جمعیت همچون فروشگاه‌ها، کلیساها یا ایستگاه‌های اتوبوس را داشته‌ است.

نیروهای کنیایی در حال حاضر در حال جنگ با نیروهای الشباب در جنوب سومالی هستند تا شهر کیسمائو مهم‌ترین پایگاه الشباب را از سیطره این گروه خارج کنند.
کد مطلب: 6765
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *