۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲

اخوان المسلمین مصر فراخوان تظاهرات خود را لغو کرد

اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که فراخوان خود برای اعتراضات سراسری در این کشور را لغو کرده و در عوض در تظاهرات نمادینی در میدان التحریر قاهره شرکت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ˈمحمود حسینˈ دبیرکل اخوان المسلمین مصر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به رخدادهای دو روز گذشته، تصمیم گرفته شد که تنها در یک تظاهرات نمادین در میدان التحریر شرکت کنیم تا دیگر مانند گذشته شاهد تخریب اموال و کشته و زخمی شدن افراد نباشیم.

اخوان المسلمین روز چهارشنبه در اعتراض به فیلم اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) و ˈابراز انزجار از توهین به مذهب و پیامبرˈ فراخوان اعتراض سراسری در مصر را داده بود و خواستار تجمع مردم در مقابل مساجد اصلی ۲۷ استان این کشور شده بود.

به دنبال اکران فیلم صهیونیستی موهن به پیامبر اسلام (ص) در آمریکا، مردم مسلمان در کشورهای مختلف با برگزاری تظاهرات و حمله به سفارتخانه و هیات های دیپلماتیک آمریکا خشم و انزجار خود را از پخش این فیلم نشان دادند.

پس از گذشت چند روز هنوز تظاهرات بر علیه این فیلم در کشور هایی نظیر یمن، مصر، لیبی، ایران، پاکستان، افغانستان، تونس، عراق، سودان، مراکش، لبنان، سوریه و چند کشور دیگر ادامه دارد.

در همین حال باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در تماس های تلفنی با روسای جمهوری یمن، مصر، لیبی و افغانستان از آنان خواست امنیت سفارتخانه و هیات های دیپلماتیک آمریکا در این کشورها را تامین کنند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به اعتراض های مردمی در مقابل سفارتخانه ها و کنسولگری های آمریکا در کشورهای مسلمان گفت: حمایت از مکان های دیپلماتیک در کشورهای اسلامی وظیفه دولت این کشورهاست و مسئولیت هرگونه تعدی به سفارتخانه ها و یا دیپلمات های آمریکایی به عهده این کشورها است.
کد مطلب: 6804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *