۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۶

العربیه منکر وجود فیلم آمریکایی توهین به پیامبر اسلام(ص) شد

در حالی‌که پخش فیلم آمریکایی توهین‌آمیز به پیامبر اسلام(ص) خشم مسلمانان جهان و محکومیت مسیحیان را به دنبال داشته، رسانه رژیم سعودی در گزارشی مشروح ادعا کرده است، چنین فیلمی در اصل وجود خارجی ندارد.
سایت شبکه «العربیه» عربستان در گزارشی تحت عنوان «خبر غافلگیرکننده .. فیلم توهین‌آمیز اصلا وجود ندارد»، نوشت: مدت زمان تبلیغ این فیلم در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی کمتر از پانزده دقیقه است، در حالی‌که بازیگری آن ضعیف و در صحنه‌های آن از حقه‌های سینمایی ابتدایی استفاده شده است».

العربیه در ادامه می‌افزاید:«این تمام آن چیزی است که تا این لحظه از فیلم توهین‌آمیز به پیامبر(ص) در یوتیوب به همراه صحنه‌هایی غیرمرتبط با یکدیگر پخش شده است».

این شبکه تلویزیونی سعودی در ادامه گزارش می‌گوید: «این فیلم که در آمریکا ساخته شده، حتی در این کشور هم ناشناخته بود و تنها هنگامی که تظاهرات مردم خشمگین ضد این فیلم و سازندگان آن آغاز و درخواست مجازات سازنده آن مطرح شد، به شهرت کنونی دست پیدا کرد».

العربیه به نقل از گزارش روزنامه سعودی «الوطن» اظهار می‌کند: رسانه‌های آمریکایی برای آگاهی از هویت سازندگان این فیلم به تکاپو افتادند تا به پشت پرده این جنجال پی‌ببرند، اما دیگر دیر شده بود، چون در این هنگام خود را در محاصره شبکه‌ای از دروغ‌ها یافتند که در اصل وجود خارجی فیلم را زیر سئوال می‌برند.

در بخش دیگری از گزارش العربیه آمده است: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس نخستین سرنخ را در مکالمه تلفنی شخصی به نام «سام باسیلی» پیدا کرد که خودش را کارگردان و تولید کننده این فیلم معرفی کرد.

سام در گفت‌وگو با آسوشتید پرس خود را اینگونه معرفی کرد که اسرائیلی – آمریکایی ۵۶ ساله و از ساکنان کالیفرنیا جنوبی است که به کار خرید و فروش ملک مشغول بوده و هم اکنون از ترس جانش مخفی شده است.

باسیلی در این مصاحبه گفته بود که این فیلم ۲ ساعته ۵ میلیون دلار برای او هزینه دربر داشته که ۱۰۰ یهودی هزینه آن را متقبل شده‌اند. پس از آن باسیلی در روزنامه «وال استریت ژورنال» این اظهارات را بار دیگر تکرار کرد، اما این‌بار اشاره‌ای به تابعیت‌های خود نکرد.

العربیه در ادامه نوشت: «ابهامات موجود درباره شخصیت باسیلی و ناشناس بودن او در سینمای آمریکا موجب شد، خبرنگاران و کاربران اینترنتی به دنبال حل معمای صاحب واقعی این نام بگردند.

این شبکه سعودی ادامه می‌دهد: پایگاه اطلاع رسانی صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از مقامات آمریکایی بدون اشاره به نام آنها نوشت که آنها در اسناد رسمی خود اصلا چنین فردی با این نام و نشان نیافته‌اند، همچنین نام این فرد در هیچ مجوز خرید و فروش منازل و هیچ تلفنی به نام او ثبت ثبت نشده است.

در ادامه این گزارش که بیشتر به نظر می‌رسد، با هدف تبرئه آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه شده، آمده است: با افزایش سئوالات درباره هویت واقعی سام باسیلی، یک شخصیت دیگر با معرفی خود به عنوان مشاور تولید این فیلم به صحنه آمد و تاکید کرد که باسیلی «اسرائیلی» نیست، در واقع «استیون کلین» است که یک فعال تندرو انجیلی مسیحی است که به دلیل فعالیت‌هایش علیه مسیحیان کاتولیک و مسلمانان معروف است.

استیون در گفت‌وگوی تلویزیونی در آمریکا گفته است که باسیلی نام مستعار گروهی از مسیحیان عرب و آمریکایی است که پیشتر در خاورمیانه فعالیت داشته و با گروه خود توافق کرده بود، فیلمی ضد اسلامی تولید کنند و فردی که خود را به عنوان باسیلی معرفی کرده، یک قبطی است که از ترس جان خانواده خود در مصر نام واقعی خود را پنهان کرده است.

العربیه در ادامه به شرح مفصل دیگر گزارش‌های منتشره در رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی درباره اصل فیلم و یا ادعای اینکه دیالوگ‌های اصلی آن در دوبله تغییر کرده و مسائل دیگری از این قبیل پرداخته است؛ گزارش‌هایی که همگی از تلاش این رسانه سعودی برای تبرئه آمریکا و رژیم صهیونیستی از دخالت در ساخت این فیلم حکایت دارد.

این گزارش درحالی در شبکه العربیه منتشر می‌شود که حتی مقامات آمریکایی نیز که با موج گسترده خشم مسلمانان جهان مواجه شده اند، تولید و پخش این فیلم را محکوم کرده‌اند.

با توجه به شدت و گستره تظاهرات‌ها در مصر، لیبی، تونس و یمن اطراف سفارت آمریکا، مسئولان سایت یوتیوب نیز دسترسی کاربران به این فیلم را در این دو کشور قطع کرده‌اند.
کد مطلب: 6838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *