۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۱
صالحي:

بايد زمينه لازم برای زندگی و بازگشت آبرومندانه پناهندگان فراهم شود

آنتونیو گوترس، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز شنبه با ، وزیر امور خارجه دیدار و درباره همکاری‌های ایران با سازمان مذکور تبادل نظر كرد.
 دکتر علی‌اکبر صالحی در این دیدار با اشاره به اقدامات بسیار خوب و پذیرایی گرم جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان دیگر کشورها در ایران اظهار كرد: انتظار ما از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان حمایت از اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات بهتر به پناهندگان در کشور است و ترتیبی اتخاذ شود تا امکانات و رفاه لازم برای زندگی و بازگشت آبرومندانه این افراد فراهم شود.

وزیر امور خارجه تلاش‌ها و تجربه آنتونیو گوترس را زمینه مناسبی برای ایجاد شرايط بهتر برای پناهندگان دانست و افزود: چنان چه کارهای قانوني و رسمی جهت سازماندهی و شناسایی پناهندگان انجام و از بیمه پناهندگان حمایت شود، ما آماده همکاری در تسریع اقدامات سازمان جهت رسیدن به اهدافش هستيم.

آنتونيو گوترس، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نيز با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر پذیرش پناهندگان، ایران را دومین کشوری که بیش‌ترین پناهنده را دارد ذکر کرد و افزود: پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران از شرایط مناسب رفاه عمومی، خدمات بهداشتی، آموزشی و غیره برخوردارند.
کد مطلب: 6970
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *