۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶
جليلي:

مقابله با ارزش‌ها و منافع امت اسلامي با واكنش جدي مسلمانان جهان روبه‌رو خواهد شد

سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در سفر به تركيه صبح امروز با داوود اوغلو وزير خارجه تركيه ديدار و گفت‌وگو كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدار با اشاره به خيزش ملت‌هاي مسلمان منطقه عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي اظهار داشت: بهره‌گيري از بيداري اسلامي براي مقابله با دشمنان امت اسلامي در عرصه‌هاي سياسي و بين‌المللي وظيفه مه دولت‌هاي مستقل و اسلامي است.

جليلي با تاكيد بر مشتركات ايران و تركيه در عرصه‌هاي گوناگون تصريح كرد: مناسبات راهبردي تهران – آنكارا مي‌تواند به دولت‌هاي برخاسته از بيداري اسلامي براي نقش‌آفريني موثر در مناسبات بين‌المللي كمك كند.

وي همچنين با اشاره به ترفندهاي لابي صهيونيستي براي ايجاد اختلاف و بهره‌برداري از شكاف‌هاي ميان كشورهاي اسلامي افزود: وحدت عملي كشورهاي اسلامي جز با صف‌آرايي منسجم در قبال اهداف نامشروع و سياست‌هاي منفعت جويانه آمريكا و رژيم‌صهيونيستي ميسر نيست.

جليلي افزود: امروز دوران بيداري اسلامي است و هرگونه مقابله با ارزش‌ها و منافع امت اسلامي با واكنش جدي مسلمانان جهان روبه‌رو خواهد شد و براي عاملان آن پرهزينه خواهد بود.

داوود اوغلو وزير خارجه تركيه در اين ديدار بر توسعه و گسترش همكاري‌هاي راهبردي دوجانبه ايران- تركيه در مناسبات منطقه‌اي و بين‌المللي تاكيد كرد.

سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي فردا با رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد.
کد مطلب: 7270
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *