۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۳

درخواست كميسيون فرهنگي از لاريجاني در مورد حجاب خبرنگاران

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از مكاتبه اعضاي اين كميسيون با رييس مجلس براي توجه بيشتر به رعايت عفاف و حجاب از سوي خبرنگاران، مراجعان و ميهمانان مجلس خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين طاهري در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دغدغه اعضاي كميسيون فرهنگي در رابطه با موضوع عفاف و حجاب اظهار كرد: گاهي ديده مي‌شود كه خبرنگاران خانم و مراجعان حرمت حجاب را رعايت نمي‌كنند لذا از رييس مجلس خواسته شده تا نسبت به اين موضوع توجه شود و شاهد بدپوششي در صحن و سالن‌هاي اطراف مجلس نباشيم.

وي همچنين از مكاتبه رييس كميسيون فرهنگي با رييس جمهور خبر داد و افزود: مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي هيات دولت خطاب به رييس جمهور گفتند كه موارد مكتوبي را به دولت ارائه كرده‌اند، لذا رياست كميسيون فرهنگي در پيگيري اين موضوع از رييس جمهور خواستند نظرات ايشان درباره مسائل فرهنگي را به اطلاع كميسيون فرهنگي برسانند تا كميسيون اين را در قانون گذاري و نظارت بر قانون مورد توجه قرار دهد.

نماينده مردم گرگان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كميسيون فرهنگي با ۲۶ دستگاه اجرايي متولي عفاف و حجاب نيز مكاتبه كرده، يادآور شد: منتظر پاسخ اين دستگاه‌ها عمل به قوانين عفاف و حجاب هستيم تا متناسب با اين موضوع نظارت اعمال شود و ببينيم كه قانون چقدر اجرايي شده است.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به طرح سوالات نادران و رسايي از وزير ارشاد در جلسه گذشته كميسيون نيز گفت: با توجه به اينكه آقاي نادران از توضيحات وزير درخصوص پروژه لاله و آقاي رسايي از توضيحات ايشان درباره ارائه مجوز پخش فيلم گشت ارشاد در سينماي خانگي قانع نشده بودند، كميسيون هر دو سوال را ملي تلقي كرد و طبق اين قانون اين سوالات بايد به صحن مجلس ارجاع شود.

طاهري با اشاره به ناهماهنگي برخي ماموريت‌هاي فرهنگي در مجلس با كميسيون فرهنگي افزود: در دوره‌هاي قبل كميسيون فرهنگي گاهي در جريان ماموريت و سفرهاي اعضا كه در حيطه مسائل فرهنگي صورت مي‌گرفت، نبود، لذا با رييس و هيات رييسه مكاتبه‌اي شد و آنها پيشنهاد كميسيون فرهنگي را تصويب كردند كه براساس آن هر ماموريت فرهنگي بايد به تصويب كميسيون فرهنگي مجلس برسد.

وي در ادامه از تذكر كميسيون فرهنگي به صداوسيما براي رعايت حرمت برخي شخصيت‌هاي علمي و اقشار خاص در برنامه‌ها نيز خبر داد.

نماينده مردم گرگان در مجلس با اشاره به حضور وزير و معاونين وزارتخانه ورزش و جوانان در جلسه كميسيون فرهنگي گفت: در اين جلسه گزارشي از عملكرد اين وزارتخانه ارائه شد و اعضاي اين كميسيون با مسوولان وزارتخانه آشنا شدند.

طاهري در پايان از تصويب موادي از طرح اداره صداوسيما در جلسه كميسيون فرهنگي خبر داد.
کد مطلب: 7447
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *