۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۰
پیشنهاد قاهره:

تشکیل محور چهارگانه مصر و ایران و عربستان و ترکیه برای رهبری منطقه

رییس جمهوری مصر به منظور رهبری منطقه و حل و فصل مشکلات آن درتمامی سطوح بر لزوم تشکیل یک محور چهارگانه با حضور مصر و ایران و ترکیه و عربستان تاکید کرد.
بر اساس طرح پیشنهادی یاد شده که جزئیات آن در روزنامه مستقل مصری الوطن چاپ و منتشر شد این چهار کشور تحت عنوانˈمحور ارکانˈ علاوه بر بحران سوریه به تلاش مشترک برای حل و فصل تمام مشکلات منطقه خواهند پرداخت.

سیف عبدالفتاح مشاور رییس جمهور مصر در امور سیاسی در گفتگو با الوطن روشن کرد که این طرح به منظور به جریان افتادن به محمد مرسی رییس جمهور عرضه شده و در بردارنده سه محور است. محور اول ارکان در بردارنده ایران و مصر و ترکیه و عربستان است و محور دوم در ارتباط با آمریکا و چین و اتحادیه اروپا و روسیه و محور سوم در ارتباط با کشورهای پشتیبان یعنی عراق و قطر و اردن و لبنان است.

وی توضیح داد: علاوه بر طرفهای دیگر همچون اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در سوریه با همه محورهای یاد شده هماهنگی به عمل می آید.

مشاور رییس جمهور مصر تاکید کرد: قاهره به دنبال پی ریزی سیاست جدیدی است که بر اساس آن سعی دارد میان پایه های اصلی سیاست منطقه ای خاورمیانه یعنی مصر و ایران و عربستان و ترکیه که از آنها به عنوان محور ارکان نام برده می شود، ارتباط برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد:محور ارکان می تواند سیاست منطقه ای را به یک واقعیت عینی تبدیل و مشکلات به منطقه را حل و فصل کند.
کد مطلب: 7451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *