۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۴

حادثه مرگبار در پالایشگاه نفت تهران

حادثه بعدازظهر امروز (جمعه) در واحد تقطیر پالایشگاه نفت تهران، حداقل 6 کشته در پی داشته است.
حادثه بعدازظهر امروز (جمعه) در واحد تقطیر پالایشگاه نفت تهران، حداقل 6 کشته در پی داشته است.
به گزارش نکونیوز، علت اولیه این آتش سوزی نشتی مواد آتش زا در یکی از واحدهای تقطیر اعلام شده است. شاهدان عینی می گویند حادثه به قدری سریع رخ داده که اجازه عکس العمل به موقع را از بسیاری از افراد گرفته و متاسفانه باعث سوختگی کامل آن ها شده است. یکی از شاهدان عینی که از نزدیک در محل حادضه حضور داشته است، در گفتگو با خبرنگار «باقرشهرخبر» گفته: متاسفانه تعداد زیادی از مجروحان و کشته شدگان در زمان حادثه بالای برج ( برج تقطیر) بوده اند.
گفته می شود 6 نفر از کارگران این مجموعه در دم جان خود را از دست دادند. حداقل 2 کارگر دیگر نیز به شدت آسیب دیده اند. یکی از مجروحان هم برای نجات از سوختگی خود را به پائین برج پرت کرد که حال بسیار وخیمی دارد. اکثر مجروحان و فوت شدگان حادثه از کارگران فصلی (اورهال) استان ایلام (ساکن باقرشهر) بخش تعمیرات و نگهداری بودند که به صورت فصلی به کار در پالایشگاه مشغول بوده و در حال اورهال واحد آیزوماکس بودند.
ابوالفضل رضایی مسئول واحد آتش نشانی شهرداری باقرشهر در این خصوص گفت: حدود ساعت 16 وقوع آتش سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران به آتش نشانی باقرشهر اعلام شد. به محض این که زنگ وقوع حریق در این واحد آتش نشانی به صدا در آمد و آتش نشانان در حال خروج برای اطفاء حریق بودند، تماسی از پالایشگاه نفت گرفته و از اطفاء حریق خبر داده شد. وی گفت: در میان  افراد حاضر در محل، در اثر این حادثه 10 نفر کشته و زخمی شدند.
مسئولان اورژانس تهران هم گفته‌اند که مسئولان پالایشگاه در این زمینه هیچ کمکی از ما نخواسته‌اند.
هرچند هنوز هیچ منبع رسمی علت دقیق بروز حادثه و اسامی قربانیان این حادثه را اعلام نکرده اما برخی منابع غیررسمی، سجاد دارابی، پوریا دارابی، محسن دارابی، افشار میرزایی، کاظم امیری و نعمت کوخایی را به عنوان قربانیان حادثه اعلام کرده اند.
جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این زمینه گفت : 6 نفر در این حادثه جان باختند و دو نفر به دلیل سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.
 
 
کد مطلب: 75907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *