۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵
هشدار سازمان صنایع هوا فضای آمریکا؛

یک میلیون نفر در آمریکا با اجرای سیاست ریاضتی دولت بیکار خواهند شد

سازمان صنایع هوا فضای آمریکا هشدار داد برنامه دولت آمریکا برای کاهش هزینه های بودجه در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از یک میلیون نفر در بخش صنایع کوچک این کشور را بیکار خواهد کرد.
به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، سازمان صنایع هوا فضای آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد اگر نمایندگان سنا و کنگره آمریکا بر پیشنهاد خود برای کاهش هزینه های بودجه در سال ۲۰۱۳ میلادی اصرار و پافشاری کنند بیش از یک میلیون نفر در صنایع کوچک آمریکا بیکار خواهند شد .

بر اساس این گزارش بیش از ۲.۱۴ میلیون نفر هم اکنون در بخش صنایع کوچک آمریکا مشغول به کار و فعالیت هستند و در صورت کاهش هزینه های بودجه دولت واشنگتن حدود یک میلیون نفر در این بخش بیکار می شوند .

بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش هزینه های بودجه دولت آمریکا تاثیر منفی زیادی بر فعالیتهای صنایع کوچک این کشور خواهد داشت . وزارت دفاع آمریکا نیز هشدار داد کاهش ۵۰۰ میلیارد دلاری بودجه پنتاگون امنیت ملی و برنامه های نظامی این کشور را به خطر خواهد انداخت . دولت آمریکا پیش از این مجبور شده است بیش از ۴۸۶ میلیارد دلار از هزینه های پنتاگون را کاهش دهد .

آمریکا با بحران بیکاری روبرو است . نرخ بیکاری این کشور تا پایان ماه گذشته به بیش از ۸.۱ درصد رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی نرخ بیکاری واقعی آمریکا بسیار بیشتر از این رقم است . نرخ بیکاری آمریکا از فوریه ۲۰۰۹ میلادی تا کنون بالای ۸ درصد بوده که این مساله پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه است .
کد مطلب: 7870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *