۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۵
فایننشال تایمز:

۹۲ درصد از نیروهای پلیس افغانستان سواد نوشتن ندارند

یک روزنامه انگلیسی امروز در گزارشی اعلام کرد: نیروهای پلیس افغانستان از اعضای سابق گروههای مسلح هستند و ۹۲ درصد از آن سواد نوشتن نام خود را نیز ندارند.
 روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی درباره علت حملات علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی در افغانستان فرافکنی و اعلام می کند: از ابتدای سال ۲۰۱۲ تعداد ۵۰ نظامی آمریکایی و ناتو با تیراندازی سربازان افغانی کشته شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: برای درک واقعیت پشت پرده این حملات باید نگاهی دقیق به نیروهای پلیس افغانستان داشته باشیم؛ این نیروها عموما بی تجریه و از اعضای سابق گروههای مسلح هستند. همچنین ۹۲ نفر از هر ۱۰۰ نفر آنان سواد نوشتن نام خود را ندارند.

این روزنامه در ادامه مدعی می شود: اگر آمریکا، انگلیس و همپیمانانش به فکر خروج از افغانستان باشند، این کشور در هرج و مرج حقیقی گرفتار می شود.

خاطرنشان می شود روزنامه فایننشال تایمز تلاش کرده علت اصلی حملات علیه نظامیان اشغالگر خارجی را منحرف کند. این در حالی است که اقشار مردم افغانستان گرایشهای شدید ضدامپریالیسیتی و ضدآمریکایی دارند و از این منظر باید به مخالفت آنها با حضور بیگانگان در سرزمینشان نگاه کرد.
کد مطلب: 7937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *