۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۳

دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه

ˈمحمدرضا رئوف شیبانیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: آنچه در صحنه سوریه جریان دارد، ناشی از دخالت های غیرمسئولانه برخی کشورها و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است که اقدام به ارسال سلاح و پول به گروه های مسلح غیرمسئول می کنند.
به گزارش ایرنا، وی پس از شرکت در کنفرانس نجات ملی سوریه با شعار ˈ تغییر ریشه ای، مسیر ما برای نجات استˈ، در گفت و گو با خبرنگاران افزود که تنها مردم سوریه هستند که باید سرنوشت خود را رقم بزنند و جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی به ویژه دخالت نظامی در سوریه است.

سفیر ایران تاکید کرد : ما از این کنفرانس حمایت و هرگونه مداخله خارجی را برای حل بحران سوریه رد می کنیم و بر حل سیاسی بحران سوریه با حضور همه گروه ها و جریان های سیاسی سوری تاکید داریم.

شیبانی افزود: هیات هماهنگی برای برگزاری این کنفرانس رایزنی هایی را با سفارت ایران انجام داد و افرادی از این هیات با حضور در محل سفارت ایران در دمشق ضمن تشریح برنامه ها و اهداف آن خواستار حمایت تهران از برگزاری این کنفرانس شدند.

وی ادامه داد: به دلیل نزدیک بودن نگاه هیات هماهنگی با سیاست های جمهوری اسلامی ایران در جهت فراهم کردن زمینه های برگزاری این کنفرانس، با مقامات سوریه مشورت ها و توصیه های لازم انجام شد.

شیبانی تصریح کرد: هیات هماهنگی در راستای رایزنی های خود با کشورهای تاثیرگذار در منطقه، با سفرای چین و روسیه نیز در این رابطه دیدار و رایزنی کرده بود.

سفیر ایران در سوریه در ادامه خاطر نشان کرد: این کنفرانس که محور آن تاکید بر توقف خشونت و ضرورت حل سیاسی و ورود به گفت وگوهای سازنده بین دولت و گروه های مخالفان است، اقدام مثبتی می باشد.

شیبانی ادامه داد: در همین چارچوب از همه جریان های ملی مخالفان سوریه درخواست می کنیم تا در مسیر مشابه گام بردارند و تهران نیز آمادگی خود را برای قرار دادن ظرفیت های خود در خدمت مردم سوریه اعلام کرده تا از این مرحله حساس عبور کنند.

شرکت کنندگان در کنفرانس نجات ملی سوریه در دمشق یکشنبه شب با صدور بیانیه پایانی، بر ضرورت ایجاد یک نظام تکثرگرا در این کشور تاکید کردند.

در این بیانیه که در حضور حاضران، شرکت کنندگان و خبرنگاران رسانه های مختلف قرائت شد، همچنین بر ضرورت حفظ نیروهای سیاسی، حفظ وحدت و حاکمیت ملی و یکپارچگی ارضی سوریه تاکید شده است.

شرکت کنندگان در کنفرانس مزبور در ادامه بیانیه مزبور با تاکید بر ضرورت توقف فوری خشونت از سوی همه طرف ها در سوریه، از ˈاخضر ابراهیمیˈ فرستاده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه، برگزاری یک کنفرانس بین المللی و اقدام جدی در ارتباط با حل بحران سوریه با حضور همه طرف ها و گروه ها را درخواست کردند.

کنفرانس نجات ملی سوریه با شعار ˈتغییر ریشه ای، مسیر ما برای نجات استˈ، امروز با حضور ۲۰ گروه مخالف دولت سوریه و سفرای جمهوری اسلامی ایران و روسیه و دیپلمات های ارشد شماری از کشورها از جمله چین ، مصر و الجزایر به عنوان ناظر در دمشق برگزار شد
کد مطلب: 8110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *