۰
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰

تردد کاروان‌های ایران همزمان با انتخابات عراق

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت شرایط آمد و شد کاروان‌های زیارتی ایران در عتبات عالیات را همزمان با برگزاری انتخابات عراق تشریح کرد.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت شرایط آمد و شد کاروان‌های زیارتی ایران در عتبات عالیات را همزمان با برگزاری انتخابات عراق تشریح کرد.
سفارت ایران در بغداد در اطلاعیه‌ای از مسدود شدن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی عراق با ایران از ساعت ۲۴ روز ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه همزمان با برگزاری انتخابات دولت عراق خبر داد و به شهروندان ایرانی توصیه کرد؛ در این تاریخ مشخص به عراق سفر نکنند.
مرتضی آقایی ـ مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ـ درباره وضعیت اعزام کاروان‌ها نیز به ایسنا گفت: در روزهای انتخابات ایران نیز محدودیت‌هایی در تردد ایجاد می‌شود که این شرایط در عراق مستثنی نیست، آن‌ها هم به واسطه ملاحظات امنیتی در روزهای انتخابات، محدودیت‌هایی را در ورود و خروج و ترددهای بین شهری ایجاد می‌کنند. سازمان حج و زیارت در گذشته این تجربه را بدست آورده و اکنون نگرانی خاصی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق از نزدیک شرایط این کشور را رصد می‌کند و از سفارت کشورمان در عراق پیگیر آخرین وضعیت است و متناسب با آن، خروج و ورود کاروان‌های زیارتی و انتقال آن‌ها به شهرهای نجف و کربلا را پیگیری می‌کند.
او ادامه داد: در سال‌های گذشته عراق، مرزهای زمینی، مسیر هوایی بغداد و فرودگاه آن را بست و در فرودگاه نجف و برای انتقال زائران بین نجف و کربلا، محدودیت خاصی اعمال نکرد، امیدواریم امسال هم این وضعیت برقرار باشد که اگر اینطور باشد در آن روز خاص، پروازهای بغداد را به فرودگاه نجف انتقال می‌دهیم و از این وضعیت با مدیریت عبور می‌کنیم.
آقایی افزود: اگر تمام مرزها، فرودگاه‌ها و مسیرهای بین شهری در عراق مسدود شود که جابه‌جایی زائران با یک روز تاخیر و در ۲۳ اردیبهشت‌ماه انجام خواهد شد. کاروان‌هایی هم که یک روز با تاخیر به عراق اعزام می‌شوند یک روز اضافه‌تر در این کشور خواهند ماند تا برنامه‌ی زیارتی آن‌ها مختل نشود.
به گفته او، جمعیت زائران و کاروان‌ها همزمان با برگزاری انتخابات عراق، کاهش نخواهد یافت، چون ثبت‌نام‌ها از قبل انجام شده است.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: تصمیم دولت عراق درباره مرزها و مسیرهای داخلی عراق هنوز دقیق مشخص نشده و معمولا تا ۴۸ ساعت به برگزاری انتخابات تعیین وضعیت خواهد شد که دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در آن کشور آخرین وضعیت را رصد و براساس آن شرایط، مجاز به برنامه‌ریزی است.
کد مطلب: 86074
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *