۰
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰

واکنش اردوغان به تصمیم ترامپ

رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، تأکید کرد این کشور، به دلیل‌ عدم پایبندی به توافقی که امضا کرده است، بازنده خواهد بود.
رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، تأکید کرد این کشور، به دلیل‌ عدم پایبندی به توافقی که امضا کرده است، بازنده خواهد بود.
به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز- چهارشنبه- از تصمیم «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود برای خروج رسمی از توافق هسته‌ای با ایران، به شدت انتقاد کرد.
اردوغان گفت: «ایالات متحده در صورتی‌که به توافقی که آن را امضا کرده است پایبند نباشد، بازنده خواهد بود.»
رئیس‌جمهوری ترکیه خطاب به آمریکایی‌ها، متذکر شد: «نمی‌‌توانید هر زمانی‌که دوست دارید از توافق‌نامه‌های بین‌المللی خارج شوید.»
وی اظهار داشت: «از طریق توافق هسته‌ای با ایران، این موضوع که برای سالیان طولانی از موقعیتی منفی برخوردار بود به وضعیتی مثبت تبدیل شد و امیدها را افزایش داد. اکنون تغییر این وضعیت، نه تنها منطقه بلکه اقتصاد کل جهان و نیز ترکیه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»
اردوغان در ادامه گفت: «حتی اگر خروج از برجام، به سود آمریکا نیز باشد اما بسیاری از کشورها ناراحت شده و آسیب خواهند دید. چرا به ایجاد بحران‌های جدید کمک کنیم؟»
سه‌شنبه‌شب نیز «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در پیامی توییتری نوشت: «عقب‌نشینی یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، تصمیمی‌ست که بی‌ثباتی و درگیری‌های جدید را موجب خواهد شد.»
ترکیه و ایران روابط اقتصادی قوی‌ دارند و این دو کشور درباره بحران سوریه، به‌رغم برخی اختلاف‌نظرها همکاری می‌کنند.
طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته رسما اعلام کرد که واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده علیه تهران دوباره اجرایی می‌شود.
کد مطلب: 86327
برچسب ها: برجام اردوغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *