۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴

مردم روزی تندیس مذاکره‌کنندگان را می‌سازند

استاندار سمنان با اشاره به اینکه برجام زوایای پنهان بساری دارد از این سند بین‌المللی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای دیپلماسی در ایران نام برد و گفت: اگر روزی همه زوایای برجام روشن شود مردم تندیس مذاکره‌کنندگان را می‌سازند.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه برجام زوایای پنهان بساری دارد از این سند بین‌المللی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای دیپلماسی در ایران نام برد و گفت: اگر روزی همه زوایای برجام روشن شود مردم تندیس مذاکره‌کنندگان را می‌سازند.
به گزارش ایسنا، سید شهاب‌الدین چاوشی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد و اثرگذار برای حفظ استقلال کشور است.
استاندار سمنان با بیان اینکه برجام دستاورهای ارزشمندی برای کشور داشته و آثار این دستاوردها در زمان آینده روشن خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگرچه آمریکایی‌ها با خروج از برجام، بدعهدی خود را بار دیگر اثبات کردند اما جمهوری اسلامی نیز از ابتدا هم دل به حضور امریکایی‌ها نبسته بود و لذا برای شرایط مختلف آمادگی دارد.
این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد برای حفظ استقلال کشور است گفت: در حقیقت ما توانستیم با دفع افسد به فاسد، توهمی که غربی‌ها نسبت به ایران بوجود آورده بودند را بشکنیم .
وی با یادآوری اینکه تنها کشوری در تاریخ جهان که توانسته بدون جنگ و یا سرنگونی از قطعنامه‌های فصل ۷ سازمان ملل عبور کند، ایران است اظهار کرد: این مهم در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبری، تدبیر دولت و مردان کار آزموده دیپلماسی کشورمان بدست آمد.
چاوشی ادامه داد: هرچند که دولتمردان با بی‌مهری برخی افراد بی‌اطلاع و نا آگاه مواجه شدند اما امروز بسیاری از توفیقات کشور در صنایع نظامی، تسلیحاتی و موشکی به اثرات برجام مربوط است.
وی افزود: در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که رئیس جمهور آمریکا به ضعف مذاکره کنندگان خود و توانمندی مردان دیپلماسی ایران گواهی داد اما با وجود این اقرار و گواهی و شهادت دشمن باز می‌بینیم عده‌ای در داخل دست به تخطئه دولت و مذاکره کنندگان می‌زنند.
استاندار سمنان گفت: شاید در مقطع کنونی به علت سوء استفاده دشمنان نتوان همه داده‌ها را در سطح عموم مطرح کند ولی در آینده، تاریخ نشان می‌دهد و مردمان قضاوت خواهند کرد که این دولت چه دستاوردهای بزرگی داشته است. اگر مردم از همه زوایای این موضوع و خدمات مذاکره‌کنندگان آگاه شوند تندیس این عزیزان را خواهند ساخت .
وی با اذعان به اینکه باید بدانیم که دشمن دل به تشدید اختلافات داخلی بسته است گفت: دشمن راه نابودی این کشور را دو دستگی و ایجاد اختلافات می داند لذا با هوشیاری کامل نباید در پازل دشمن قرار بگیریم.
عالی‌ترین نماینده دولت در استان سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب هم در سخنانشان ایجاد دوقطبی برجام و ضد برجام را نهی فرموده‌اند و بر لزوم وحدت تاکید داشتند.
وی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم دولت در شرایطی اداره امور را به دست گرفت که در شرایط سخت تحریم قرار داشتیم و نفتکش‌های ایرانی در اقیانوس ها سرگردان بودند و مجبور می شدند در بازار سیاه نفت ایران را به ارزانترین قیمت و در قبال دریافت کالاهای بی‌کیفیت مبادله کنند اما تدبیر این دولت بود که عزت را به کشور برگرداند.
وی به لزوم تلاش در جهت تحقق شعار سال اشاره و تصریح کرد:  تحقق شعار سال یکی از موارد مهمی است که باید در شورای آموزش و پرورش مورد بحث قرار گیرد و در شرایط فعلی و به‌ویژه پس از خروج امریکا از برجام باید بیشتر به این مهم توجه کنیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان افزود: ملتی که می‌خواهد استقلال خود را حفظ کند، باید در مقابل فشارها مقاوم باشد و یکی از ابعاد این مقاومت، این است که  نیازهای اساسی را خودمان فراهم کنیم .
چاوشی با بیان اینکه تحقق شعار سال باید در بین دانش آموزان به فرهنگ عمومی تبدیل شود اظهار کرد: در این راستا آموزش و پرورش باید هنرش را به اثبات برساند.
وی با بیان اینکه این فرهنگ‌سازی باید از مقاطع ابتدایی آغاز شود ادامه داد: باید در دانش آموزان این باور را ایجاد کنیم که خرید کالای ایرانی یک فریضه است.
کد مطلب: 87879
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *