۰
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵

نگرانی ها از رقص دیپلماتیک کره شمالی با آمریکا

تحلیلگران به رقص دیپلماتیک مشابه پیشین مذاکره کنندگان باهوش کره شمالی و همتایان آمریکایی آن اشاره می کنند - رقصی که در گذشته با ناکامی روبرو شد.
تحلیلگران به رقص دیپلماتیک مشابه پیشین مذاکره کنندگان باهوش کره شمالی و همتایان آمریکایی آن اشاره می کنند - رقصی که در گذشته با ناکامی روبرو شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد: چین و کره جنوبی از این موضوع استقبال کرده اند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفته ظرف 10 روز آینده با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار می‌ کند. در همین حال، مقامات ارشد دو کشور از پیشرفت این تدارکات خبر می دهند.
دفتر «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی گفته است سئول با اشتیاق اما در عین حال با بردباری در انتظار اجلاس سران آمریکا و کره شمالی است.
وزارت خارجه چین نیز امروز شنبه اعلام کرد که از مشاهده پیشرفت های صورت گرفته برای دیدار آمریکا و کره شمالی خوشحال است.
در بیانیه وزارت خارجه چین که بر روی حساب وی چت این وزارتخانه منتشر شده، آمده است که دیدار بین آمریکا و کره شمالی را به عنوان کلیدی برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای و صلح طولانی مدت در شبه جزیره کره مشاهده می کند.
قرار است این دیدار در سنگاپور انجام شود.
رئیس جمهور آمریکا یک هفته پیش گفته بود که ملاقات سنگاپور را لغو می‌ کند اما حال می‌ گوید در همان تاریخ از پیش برنامه‌ ریزی شده یعنی 12 ژوئن (22 خرداد) با رهبر کره شمالی دیدار می‌ کند. ترامپ این خبر را پس از دیدار با ژنرال «کیم یونگ چول» از دستیاران نزدیک رهبر کره شمالی در کاخ سفید و دریافت نامه‌ رهبر کره شمالی اعلام کرد.
ترامپ این خبر را پس از میزبانی کیم یونگ چول، مقام بلندپایه کره شمالی در کاخ سفید اعلام کرد.
این مقام ارشد کره شمالی نامه‌ ای از کیم جونگ اون را به دونالد ترامپ تحویل داده است.
اندازه خود این نامه نیز خبرساز شده است. سایز و اندازه پاکت این نامه موجی از واکنش ها در رسانه های اجتماعی را به دنبال داشت.
تحلیل گران می گویند این نامه بزرگ، تنها بخشی از اقدامات دقیقی است که کره شمالی انجام می دهد تا کیم را به عنوان یک دولتمرد قانونی بین المللی معرفی می کند که معقول، و قادر به مذاکره برای راه حل ها و ایجاد معاملات است.
رئیس جمهور آمریکا بعد از صحبت ژنرال کیم یونگ چول در کاخ سفید گفت پایان رسمی جنگ کره در برنامه گفت و گوهایش با کیم جونگ اون خواهد بود.
اما او اضافه کرد که انتظار ندارد در جریان دیدار سنگاپور، در مورد عاری شدن کامل شبه‌ جزیره کره از جنگ‌ افزارهای هسته‌ ای توافقی حاصل شود.
ترامپ گفت این موضوع نیازمند زمان است اما دو کشور در حال بهبود روابط هستند.
چند ساعت بعد از اظهارات تازه ترامپ، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا گفت در دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، موضوع حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی مطرح نخواهد شد.
رهبر کره شمالی گفته است به نوعی از «عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای» پایبند است اما در این مورد توضیح بیشتری نداده است.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون درباره پایان رسمی جنگ کره و همچنین عاری ساختن شبه‌ جزیره کره از تسلیحات هسته‌ ای گفت و گو خواهند کرد.
«هری کازیانیس» رئیس مرکز مطالعات دفاعی برای منافع ملی به عنوان یک موسسه سیاست خارجی در واشنگتن می گوید: «اکنون به نظر می رسد سیاست ترامپ در قبال کره شمالی ناپایدار باشد.
کازیانیس گفت که اکنون استراتژی ترامپ به نظر می رسد که کره شمالی ها را به انجام یک معامله بالقوه هسته ای متقاعد سازد. این استراتژی می گوید که آمریکا می تواند امنیت خود را تضمین کند و کمک های اقتصادی زیادی را تامین کند.
وی گفت: «در حالی که این استراتژی ممکن است کارساز واقع شود، ترس بزرگ من این است که کره شمالی کاری را که همیشه انجام داده است، باز هم انجام دهد: امتیازات و کمک های اقتصادی را به دست بیاورید و هرگز سلاح هسته ای خود را کنار نگذارد. رئیس جمهور ترامپ باید محتاط باشد و در دام هایی قرار نگیرد که کیم به مدت 10 سال برای روسای جمهور آمریکا پهن کرده بود.»
«جوئل ویت» یکی از بنیانگذاران «38 شمال» یک وب سایت معتبر که کره شمالی را دنبال می کند، می گوید که هیچ دلیلی برای بدبینی وجود ندارد.
ویت در مورد ترامپ گفت: «واکنش من این است که او در حال انجام همه کارهایی است که باید انجام دهد تا دیدار به سرانجام برسد. او لحن تند و تیز سخنانش را ملایم کرده، بر چیزهای مثبت تاکید دارد و تنها در مسیری پیش می رود که امیدوار است به دیداری موفق منتهی شود.»
تحلیلگران و کارشناسان مسائل کره می گویند در هر صورت برای پیش بینی بسیار زود است. آنها به رقص دیپلماتیک مشابه پیشین مذاکره کنندگان باهوش کره شمالی و همتایان آمریکایی آن اشاره می کنند - رقصی که در گذشته با ناکامی روبرو شد.
کد مطلب: 88012
برچسب ها: کره شمالی آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *