۰
جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸

نفتکش ایرانی دریانوردان پاکستانی را نجات داد

کشتی نفتکش ' آرک ' متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران موفق به نجات 13 دریانورد پاکستانی گرفتار در آبهای بین المللی (جنوب پاکستان) شد.
کشتی نفتکش ' آرک ' متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران موفق به نجات 13 دریانورد پاکستانی گرفتار در آبهای بین المللی (جنوب پاکستان) شد.
به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، در پی انتشار اطلاعیه درخواست امداد و نجات دریایی توسط مرکز فرماندهی عملیات نجات دریایی پاکستان در ساعت 10:45 صبح روز 20 ژوئن(٣٠ خرداد )، فرمانده و کارکنان کشتی نفتکش' آرک ' سریعا به منظور نجات جان 13 دریانورد شناور صیادی ' النعیمی' وارد عمل شدند.
‏‎کاپیتان 'محمد برنجی ' فرمانده کشتی آرک در گزارشی به امور عملیات شرکت ملی نفتکش ایران و پس از دریافت اعلام خطر از سوی مرکز امداد و نجات کراچی با اعلام آماده باش و به همراهی کارکنان این کشتی برای نجات جان این 13 دریانورد در شرایطی که در حال عزیمت به خلیج فارس بود، تغییر مسیر داد و به سمت موقعیت این شناور صیادی در جنوب پاکستان حرکت کرد.
‏‎این عملیات نجات که به دلیل شرایط بسیار بد جوی و دریای طوفانی دارای پیچیدگی های فنی بسیار زیادی بود با انجام مانورهای بسیار فنی کشتی آرک با هدایت فرمانده و کارکنان این نفتکش و پس از انتقال آب، مواد غذایی و نگهبانی از فاصله نزدیک و رسیدن بالگردهای نیروی دریایی پاکستان به محل حدود ساعت 17 با موفقیت به پایان رسید.
‏‎در طول این عملیات، کشتی نفتکش افرامکس آرک با ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط رادیویی بوده است و موفقیت نفتکش آرک نیز توسط این ناوها به فرماندهی چابهار گزارش شد.
‏‎پیش از این و در اردیبهشت ماه سال جاری کشتی نفتکش ' آپاما ' به فرماندهی کاپیتان 'مهدی مسیح زاده' چهار ماهیگیر ایرانی گرفتار شده در طوفان را درحوالی جزیره خارک نجات داد.
کشتی نفتکش غول‎پیکر 'Stream' هم آذرماه گذشته به فرماندهی کاپیتان 'محمودباغستانی' ‏موفق به نجات پنج ماهیگیر سریلانکایی شد که قایق آنها در آب‎های اقیانوس هند واژگون شده بود.
کد مطلب: 89079
برچسب ها: پاکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *