۰
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱

گزارشی از وضعیت بازار بزرگ تهران

گروهی که گفته می شود از کسبه و بازاریان تهران هستند، امروز - دوشنبه - مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تجمع کرده و خواستار رفع برخی مشکلات صنفی و اقتصادی خود شدند.
گروهی که گفته می شود از کسبه و بازاریان تهران هستند، امروز - دوشنبه - مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تجمع کرده و خواستار رفع برخی مشکلات صنفی و اقتصادی خود شدند.
به گزارش ایرنا، دراین میان برخی افراد با سوء استفاده از فضای موجود ضمن سردادن شعارهایی قصد ایجاد تنش، درگیری و همچنین تخریب اموال عمومی و شخصی را داشتند که نیروهای انتظامی با اقدامی به موقع از آن ممانعت کردند.
پلیس برای برخورد با این افراد و پراکنده کردن آنها که با ایجاد سر و صدا و درگیری اقدام به سنگ پرانی علیه ماموران می کردند، در لحظاتی مجبور به استفاده از گازاشک آور شد.
درحال حاضر و با توجه به اقدام به موقع و موثر نیروهای پلیس، تجمع پایان یافته و شرایط عادی برای تردد و فعالیت شهروندان در محدوده میدان بهارستان حاکم است.
به گزارش ایرنا، برخی کسبه بازار تهران امروز در اعتراض به برخی مسائل صنفی مغازه های خود را بسته و با تجمع مقابل مغازه ها خواهان رسیدگی به وضعیت صنفی خود هستند.
تجمع این افراد به شکل پراکنده و آرام بود.
درهمین ارتباط، «علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، رخدادهای اخیر بازار تهران را «سازمان یافته» دانست و گفت: دست های پیدا و پنهانی به دنبال بر هم زدن بازار هستند و سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است.
فاضلی افزود: تجمع های صنفی حق اصناف و بازار است و اصناف می توانند چنین تجمع هایی در قالب اتحادیه ها و با اخذ مجوزهای قانونی، در جهت تامین مطالبات صنفی خود برگزار کنند.
وی اظهار داشت: آنچه دیروز بعداز ظهر و امروز صبح در بازار تهران اتفاق افتاده، متفاوت از این روند است؛ عده ای خاص وارد بازار می شوند و در اصل به بازار حمله می کنند، می خواهند بازار را تحریک کنند تا بازار تعطیل شود.
کد مطلب: 89271
برچسب ها: بازار تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *