۰
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۰

آلمان: تهدید به جنگ سودمند نیست

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در واکنش به تهدیدهای جنگ طلبانه اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران گفته است: تهدید به جنگ هیچگاه سودمند نبوده است.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در واکنش به تهدیدهای جنگ طلبانه اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران گفته است: تهدید به جنگ هیچگاه سودمند نبوده است.
رویترز افزود: وی این سخنان را پس از انتشار پیام توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد که هشدار داده بود: در صورتی که جمهوری اسلامی به تهدیدهایش علیه ایالات متحده ادامه دهد، با خطر پیامدهای کم مانندی در تاریخ، روبرو خواهد شد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا اواخر یکشنبه شب در صفحه توئیتر شخصی خود با حروف بزرگ در واکنشی انفعالی به هشدارهای همین روز حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان که تاکید کرده «آمریکایی ها باید خوب بفهمند صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست'، نوشته بود: هرگز و هیچگاه دوباره آمریکا را تهدید نکنید.
خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز گزارش داد: آلمان روز دوشنبه همزمان با اوجگیری مبادله حملات کلامی میان سران ایران و ایالات متحده، خواستار خویشتنداری دوطرف شده است.
کریستوفر برگر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: ما از گفت وگو و مذاکره حمایت می کنیم و از همه طرف ها درخواست می کنیم که خویشتنداری در پیش گرفته و از لفاظی و حملات کلامی خودداری کنند.
برگر افزود: تهدید به کاربرد نیروی نظامی هیچگاه سودمند نبوده است و به نظر من به ویژه در اوضاع وخیم خاورمیانه، این راه مفیدی برای تعامل به شمار نمی رود.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه پیام توئتیری خود با خشم آورده است: ما کشوری نیستیم که گفته های خشونت آمیز شما را تحمل کنیم.
رئیس جمهوری کشورمان روز گذشته (یکشنبه) در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه، با بیان این نکته که توطئه آخر آمریکا، تلاش برای خسته کردن ملت ایران است، تصریح کرد: بدانید، ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه «تنگه های زیادی داریم، تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست»، افزود که قادر نیستید ایرانیان را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید.
رییس جمهوری کشورمان اظهارکرد: به ملت ایران اعلام جنگ می کنید و دم از حمایت می زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید، معنای حرف هایتان را بفهمید.
این در حالیست که به نوشته تارنمای روزنامه یدیعوت آحارونوت؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موضع سرسختانه ترامپ و مایک پمپئو وزیر امور خارجه وی علیه حکومت ایران، تمجید کرد.
کد مطلب: 90947
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *