۰
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰

نقش سعودیها درافزایش درآمد هتل ترامپ

افشای افزایش درآمد هتل ترامپ در پی اقامت مقام های عربستانی در این هتل، به انتقادها از رئیس جمهوری آمریکا دامن زده به نحوی که یک قاضی فدرال دستور تحقیقاتی در این باره را داده است.
افشای افزایش درآمد هتل ترامپ در پی اقامت مقام های عربستانی در این هتل، به انتقادها از رئیس جمهوری آمریکا دامن زده به نحوی که یک قاضی فدرال دستور تحقیقاتی در این باره را داده است.
به گزارش واشنگتن پست ، مدیر هتل بین المللی ترامپ در منهتن، بهار امسال خبر خوبی به سرمایه گذاران داد و آن اینکه پس از دو سال کاهش، درآمد اجاره اتاق ها در سه ماهه نخست سال 2018میلادی به میزان 13 درصد افزایش یافت.
'پرنس سندرز' مدیرعامل هتل ترامپ در نامه ای به تاریخ 15 ماه مه که به دست واشنگتن پست رسیده است نوشت: سفر ولیعهد عربستان سعودی به آمریکا عامل اصلی افزایش درآمد این هتل بوده است.
این نامه اقامت پنج روزه ماه مارس عربستانی ها را توصیف می کند که برای افزایش درآمد هتل در سه ماهه اول سال جاری میلادی کافی بود و نشان می دهد که چقدر اطلاعات کمی درباره کار و کسب رئیس جمهوری آمریکا با مقام های خارجی وجود دارد.
چنین معاملاتی موجب انتقادهایی شده که ترامپ در حال کسب درآمد از دولت های خارجی است در حالی که کنترل سیاست خارجی آمریکا در قبال آن کشورها را در دست دارد. شرکت ترامپ اطلاعات کمی در این باره اعلام و تاکید کرده است که تاکنون نیز بیش از حد نیاز اطلاعات افشا کرده است.
نه سازمان ترامپ و نه سفارت عربستان به پرسش ها در زمینه اینکه آیا دولت عربستان برای اقامت افراد پولی داده است، پاسخی ندادند.
براساس این گزارش، تنها تعداد انگشت شماری از مشتریان خارجی در املاک ترامپ از طریق گزارش رسانه ها یا اظهارات مقام های خارجی شناسایی شده اند اما فهرست گسترده تری از چنین مشتریانی ممکن است در آینده مشخص شود.
هفته گذشته یک قاضی فدرال در مریلند پرونده ای را به جریان انداخت مبنی بر اینکه ترامپ با پذیرش شرکت های خارجی در املاک خود یکی از اصول قانون اساسی را نقض کرده که هدف این است که رئیس جمهوری حساب بانکی شخصی خود را بر منافع عمومی اولویت ندهد. در صورتی که این پرونده به نتیجه برسد ممکن است شرکت ترامپ مجبور به افشای اطلاعات بیشتری درباره رابطه خود با دولت های خارجی شود.
کد مطلب: 91717
برچسب ها: عربستان سعودی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *