۰
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲

اسرائیل خبرنگار پرس تی وی را آزاد کرد

ریچارد سودان، خبرنگار شبکه پرس تی وی که همراه کشتی لغو محاصره غزه توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دستگیر شده بود، پس از چندین روز بازجویی آزاد شد.
ریچارد سودان، خبرنگار شبکه پرس تی وی که همراه کشتی لغو محاصره غزه توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دستگیر شده بود، پس از چندین روز بازجویی آزاد شد.
به گزارش ایسنا، روابط عمومی شبکه پرس تی وی اعلام کرد، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، کشتی موسوم به «آزادی غزه» را که با خود مواد غذایی و دارو برای مردم محاصره شده غزه می‌برد، در حدود ۶۰ مایلی سواحل غزه توقیف و به بندر اسدود منتقل کرده و افراد کشتی را مورد بازجویی قرار داده بود.
ریچارد سودان خبرنگار پرس تی وی به همراه یان دیف، تصویربردار "هیسپان تی وی" در لندن و یک گروه رسانه‌ای از شبکه‌های دیگر نیز در این کشتی حضور داشتند.
زاهر بیراوی رئیس کمیته بین‌المللی شکستن محاصره نوار غزه پس از توقیف این کشتی در نامه‌ای از جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس خواسته بود که برای محافظت از کشتی در برابر حمله رژیم اسرائیل وارد عمل شود.
به گفته سودان، خبرنگار پرس تی وی، پس از دستگیری و مصادره کردن موبایل شخصی و ماهواره‌ای وی، دوربین و کامپیوتر او را شکسته و به او تحویل دادند.
پس از بازجویی از یان دیف، تصویربردار هیسپان تی وی، او را دیپورت کرده و به لندن فرستادند. پس از چندین روز بازجویی، امروز کنسولگری بریتانیا در اسرائیل اعلام کرده که ریچارد سودان نیز آزاد و به لندن دیپورت می‌شود.
حرکت کشتی‌های آزادی به سمت نوار غزه، حرکتی نمادین است تا دنیا را متوجه محاصره ۱۲ ساله این منطقه کنند. خبرنگاران شبکه‌های برون مرزی صداوسیما نیز همواره با این کشتی‌ها همراه بوده و جریان سفر  آنها را به طور مستمر برای مخاطبان خود گزارش می‌کنند. این در حالی است که  رژیم صهیونیستی تاکنون به این کشتی‌ها اجازه نداده در ساحل غزه لنگر بیندازند.
کد مطلب: 91870
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *