۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۹
رحیمی:

ایران آغاز‌گر جنگ نبوده و نخواهد بود

معاون اول رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه درطول تاریخ خود متجاوز و آغاز‌گر جنگی نبوده و نخواهد بود اما امروز ملتی مجهز و مقتدر و قادر است به نحوی مطلوب در مقابل تجاوز بیگانگان از خود دفاع کند.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی عصر امروز (چهارشنبه) در ادامه سفر خود به ایلام، در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی این استان، اظهار داشت: باتوجه به اینکه ایلام امروز گرفتار رکود است و شاخص‌ها بیانگر آن است که در جایگاه پایین‌تری از متوسط پیشرفت‌‌های کشوری قرار دارد،تخصیص اعتبارات بیشتر از متوسط کشوری برای آبادانی استان ضروریست.

وی فعال سازی ظرفیت‌های فراوان استان در بخش نفت و پتروشیمی را جهت پیشرفت استان ایلام بسیار موثر دانست و تاکید ویژه احمدی‌نژاد نسبت به وضعیت استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایلام نیازمند تحرکی اساسی جهت تحولات بنیادین و تکمیل زیرساخت هاست.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به نشست امروز با دست اندرکاران شرکت پتروشیمی ایلام خاطر نشان ساخت که در این جلسه تصمیم گرفته شد فاز اول پتروشیمی ایلام و برخی واحدهای تابعه آن تا ۲۲ بهمن راه‌اندازی و بخش های باقیمانده نیز طی یک برنامه زمان‌بندی شده تکمیل شود که راه‌اندازی این واحدها به معنای تولید ثروت و اشتغالزایی برای جوانان است که باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

رحیمی گفت: وزارت نفت اعتبارات مناسبی برای افتتاح و سرمایه‌گذاری در ایلام در نظر گرفته که با تخصیص آن گام‌های مؤثری در جهت پیشرفت استان برداشته خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های ترانزیتی موجود درسطح استان و برخورداری از مسیر مطلوب ترانزیت درآمدهای فراوانی نصیب ایلام میکند، متذکر شد خط مرزی این استان ظرفیت مناسبی برای توسعه تبادلات این استان با کشور عراق ایجاد کرده و تفویض اختیارات بیشتر به استاندار زمینه گسترش تبادلات و فعالیت تجار و بازرگانان این خطه را فراهم خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعاهای رژیم صهیونیستی و شایعات موجود و بی اساس در خصوص حمله به ایران تصریح کرد: اسرائیل اگر می‌توانست حمله کند هیچگاه به دور خود دیوار نمی‌کشید و این شایعات تنها برای ایجاد جنگ روانی و اخلال در فضای سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

رحیمی تاکید کرد : اگر چه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه درطول تاریخ خود متجاوز و آغاز‌گر جنگی نبوده و نخواهد بود اما امروز ملتی مجهز و مقتدر و قادر است به نحوی مطلوب در مقابل تجاوز بیگانگان از خود دفاع کند.

وی همچنین با اشاره به رشد قیمت ارز تصریح کرد: عده‌ای در داخل همسو با عوامل خارجی تلاش می‌کنند تا در بازار اخلال کنند اما جای هیچ گونه نگرانی نیست چون این نوسانات مقطعی و نتیجه دستکاری در مکانیسم طبیعی بازار است که بتدریج این نوسانات فروکش خواهد کرد.

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر اهتمام دولت در جهت رفع پیامدهای خشکسالی ایلام خاطر نشان کرد: دولت تلاش می‌کند هر چه زودتر با احداث سدهای مورد نیاز، آب شرب، کشاورزی و صنعت استان را تأمین کند.

رحیمی در پایان از توجه دولت به راه‌اندازی و احداث راه‌آهن استان ایلام خبر داد و گفت:‌دولت موضوع راه‌آهن را در اولویت قرار داده و برای عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی کرده است.
کد مطلب: 9190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *