۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

وضعیت قرمز «طلاق» در ۱۰ استان

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از وضعیت قرمز طلاق در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: استان کرمانشاه نیز در زمره این استان‌ها قرار دارد.
به گزارش ایسنا، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در آیین افتتاح مرکز جامع "مراقبت از خانواده" استان کرمانشاه که امروز(۲۲ مرداد) درمحل اداره کل بهزیستی برگزار شد، با اشاره به وضعیت قرمز ۱۰ استان کشور در بحث طلاق، گفت: باتوجه به این وضعیت تلاش ما ارتقاء اقدامات پیشگیرانه است، بطوری که بتوانیم با خدمات مشاوره‌ای مانعی برای رشد طلاق در کشور ایجاد کنیم و در گام بعدی بتوانیم سیر آن را کاهشی کنیم.
این مسئول تصریح کرد: در همین راستا راه‌اندازی مراکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) در کشور در دستور کار قرار گرفت که این مدل برای اولین بار در استان خراسان رضوی انجام شد و به تدریج در سراسر کشور در حال اجراست.
وی با اشاره به قرارگیری کرمانشاه در جمع ۱۰ استان با وضعیت قرمز در حوزه طلاق، گفت:  امروز ششمین مرکز جامع مراقبت از خانواده کشور در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم راه‌اندازی این مرکز بتواند تا حد زیادی در کاهش آمار طلاق این استان موثر باشد.
مسعودی‌فرید با اشاره به همکاری طولانی مدت دادگستری و بهزیستی در سراسر کشور، گفت: همواره پرونده‌های طلاق از دادگستری به بهزیستی جهت ارائه مشاوره ارجاع می‌شود، اما با راه اندازی این سامانه عملا مشاوره‌های ارائه شده هدفمند و نظام مند می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در این مرکز زوجین قبل از مراجعه به دادگاه،  مشاوره دریافت می‌کنند و درصورت نیاز به مشاوره‌های تخصصی تر به مراکز تخصصی مشاوره ارجاع می‌شوند و تلاش ما این است که زوجین قبل از هرگونه اقدام برای طلاق با دریافت مشاوره بتوانند مسیر زندگی مشترک خود را ادامه دهند.
مسعودی فرید خدمات مشاوره‌ای این مراکز را رایگان اعلام کرد و افزود: در صورت نیاز به مشاوره‌های تخصصی‌تر افراد به مراکز تخصصی خصوصی ارجاع می‌شوند که هزینه‌های آن مشخص است و برای افراد نیازمند نیز این هزینه‌ها تامین می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به راه‌اندازی این مراکز جامع مراقبت از خانواده در مرکز استان ها به عنوان گام اول، گفت: در گام بعدی راه‌اندازی این مراکز در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی هزینه خدمات این مراکز را رایگان دانست و از مسئولین کشوری خواست اعتبار نهادهای حمایتی را ۱۰۰ درصد تخصیص دهند تا این نهادها بتوانند از عهده وظایف خود برآیند.
مسعودی فرید در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری، گفت: در زمینه مقابله با معضل طلاق باید دو سه گام به عقب برگردیم و در بحث پیشگیری سرمایه‌گذاری کنیم، بطوری که آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی را از سطح مدارس ابتدایی شروع کنیم و باید مداخلات را سمت پیشگیری ببریم.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: از طرفی دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار آمده و نوعی احساس نیاز به آموزش‌های اخلاقی و فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند، به طوری که خانواده همانطور که برای خرید انواع اقلام خوراکی و منزل هزینه می کند برای خرید بسته‌های آموزشی و فرهنگی برای کودکان و فرزندان خود نیز هزینه کند و بداند این هزینه‌ها عملا نوعی سرمایه گذاری برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای فرزندان است.
مسعودی فرید در ادامه به وضعیت طلاق در کشور هم اشاره کرد و از ثبت ۱۷۰ هزار طلاق در کشور طی سال گذشته خبر داد و افزود: آمار سه ماهه امسال کاهش طلاق را در کشور نشان می دهد، اما هنوز قضاوت در این زمینه زود است.
وی علت اصلی طلاق در کشور را عدم مهارت‌های ارتباطی زوجین عنوان کرد و افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده عدم توانایی زوجین در گفت و گو و برقراری ارتباط، عامل اصلی طلاق در کشور است و مشکلات دیگر از جمله مشکلات اقتصادی در رده‌های بعدی قرار دارند.
کد مطلب: 92197
برچسب ها: طلاق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *