۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۹

مسکن ویژه تهران اشتباه و ناکارآمد است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح مسکن ویژه تهران اشتباه و ناکارآمد است، گفت: دولت باید با سیاست‌گذاری در بخش مسکن از اقشار ضعیف حمایت می‌کرد ولی بیش از دو هزار نفر مردمی که ثبت نام کرده‌اند را بلاتکلیف رها کرده است.
مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره آخرین وضعیت مسکن ویژه تهران که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی فرصت برای ثبت نام متقاضیان مسکن ویژه تهران که حساب ۲۰ میلیون تومانی باز کرده‌اند تا اطلاع ثانوی تمدید شد، گفت: دولت نباید وارد بخش ساخت و ساز مسکن تهران می‌شد، طرح مسکن ویژه تهران از همان ابتدا طرحی ناکارآمد و اشتباه بود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیفی افراد ثبت نام کننده در طرح مسکن ویژه تهران به علت کشمکش‌های میان دولت شهرداری در اخذ مجوز برای مسکن ویژه تهران، افزود: دولت باید در بخش مسکن سیاست‌گذاری کند نه اینکه همواره در بخش اجرا ورود داشته باشد، برای مثال دولت باید برای حمایت از بی‌خانه‌های تهران زمین در اختیار آن‌ها قرار دهد ولی ساخت و ساز را به بخش خصوصی واگذار کند.
سیطره خطرناک دولت بر بازار مسکن
وی با استناد به اینکه در طرح مسکن ویژه تهران که در چهار نوبت هر سه ماه یکبار ۲۰ میلیون تومان از مردم اخذ می‌کند، ادامه داد: این طرح نمی‌تواند حمایت چندانی از اقشار کم درآمد و قشر ضعیف داشته باشد؛ دولت هرچه چنین ورودهایی به بخش مسکن داشته باشد، محدودیت بیشتری برای بخش خصوصی ایجاد کرده و این مسئله بسیار خطرناک است.
لاهوتی با بیان این هشدار که خطر سیطره دولت در بازار مسکن روزی خودش را نشان می‌دهد، افزود: به این دلیل هیچ مشورتی با کمیسیون عمران در خصوص اجرای طرح مسکن ویژه تهران نشد، قطعاً کمیسیون عمران به این مسئله ورود می‌کند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یاد آور شد: در اجرای طرح مسکن ویژه تهران دولت فقط زمین‌ها را واگذار و سرمایه‌ و منابع مالی خود را از مردم تأمین می‌کند و بهتر بود دولت به‌جای اجرای چنین طرحی که بیشتر به کار افراد سرمایه‌دار می‌آید به درد مردم ضعیف می‌پرداخت.
طبق اعلام قبلی وزارت راه و شهرسازی قرار بود دهم مهرماه آخرین فرصت برای ثبت نام متقاضیان مسکن ویژه تهران که حساب ۲۰ میلیون تومانی باز کرده‌اند، در سامانه باشد که این زمان تا اطلاع ثانوی تمدید شد.
کد مطلب: 9250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *