۰
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴

دلیل عدم حضور مشایی و وکلایش در دادگاه

وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی درباره علت عدم حضور موکلش در دادگاه امروز توضیحاتی ارائه کرد.
وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی درباره علت عدم حضور موکلش در دادگاه امروز توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، سیدعلی اصغر حسینی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص دلایل شرکت نکردن اسفندیار رحیم مشایی در جلسه دادگاه امروز اعلام کرد: آقای مشایی به دلیل اینکه شرایط و تمهیدات قانونی لازم از جمله ابلاغ درست کیفرخواست به متهم صورت نگرفته و این موضوع برای تشکیل جلسه توسط دادگاه رعایت نشده بود در جلسه امروز حاضر نشدند.
وی افزود: دومین ایراد اساسی این است که متهم دوم پرونده، آقای جوانفکر هستند و اتهام اصلی آقای مشایی هم این است که با ایشان برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور تبانی کرده‌اند و طبق ادعای کیفرخواست مبنی بر آتش زدن حکم کیفرخواست آقای بقایی، برای آقای جوانفکر احضاریه‌ای صادر نشده و بنابراین بدون حضور ایشان تشکیل جلسه دادگاه قانونا منتفی است.
وکیل‌مدافع رحیم‌مشایی خاطرنشان کرد: آقای مشایی نتوانستند با وکلای خود ملاقات و در رابطه با کیفرخواست صحبت کنند و دسترسی وکلای ایشان به پرونده هم حدود یک هفته است که امکان‌پذیر شده است لذا ایشان با توجه به عدم مطالعه کامل پرونده در دادگاه امروز حضور نیافتند.
حسینی افزود: ضمناً علیرغم اعلام رئیس کل دادگستری استان تهران، قاضی پرونده صراحتاً به آقای مشایی گفته‌اند که دادگاه به صورت غیر علنی برگزار می‌شود و علیرغم درخواست‌های مکرر ما، تا این لحظه از طرف رئیس دادگاه گفته نشده که دادگاه علنی برگزار می‌شود.
کد مطلب: 92738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *