۰
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳

توزیع ماسک میان مردم توفان زده سیستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 36 هزار و 742 عدد ماسک و 757 سبد غذایی از 30 مرداد تا دوم شهریور میان مردم توفان زده منطقه سیستان واقع در شمال این استان توزیع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 36 هزار و 742 عدد ماسک و 757 سبد غذایی از 30 مرداد تا دوم شهریور میان مردم توفان زده منطقه سیستان واقع در شمال این استان توزیع شده است.
رسول راشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای هلال احمر با آغاز توفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: در این مدت سبدهای غذایی و ماسک ها میان سه هزار و 407 نفر از مردم 42 روستای سیستان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 177 امدادگر با 35 دستگاه خودرو در این مدت به خدمات رسانی به مردم پرداختند.
به گفته کارشناس پیش ‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان و گرد و خاک تا فردا یکشنبه در منطقه سیستان تداوم دارد.
مصدق گودرزی فر افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه قدری از شدت توفان کاسته شده و از روز چهارشنبه هفته جاری دوباره وزش باد و گرد و خاک در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان شدت می یابد.
وی گفت: در این مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار به زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان توفان گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا، تمام ادارات و نهادهای شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را امروز شنبه به تعطیلی کشاند.
همچنین امروز 2 پرواز هواپیمای شرکت ماهان در مسیر تهران - زابل - ایرانشهر و همچنین 2 پرواز هواپیمای شرکت قشم ایر در مسیر مشهد - زابل - مشهد به دلیل افزایش گرد و خاک ناشی از توفان و کاهش شدید دید باطل اعلام شد.
مسیر زابل - نهبندان بر اثر توفان و گرد و خاک که از ساعت 8 صبح دیروز جمعه مسدود شده بود همچنان مسدود است.
خشکسالی حدود 20 ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های این استان کویری به دنبال داشته است.
پدیده خشکسالی 2 دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کد مطلب: 92786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *