۰
سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶

پاسخ فرمانده ناجا درباره کودکان پاکستانی

یکی از فعالان فرهنگی که پیگیر وضعیت حاشیه‌نشینان پاکستانی است، مکالمه خود با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با پیگیری پیدا شدن ۶ کودک پاکستانی در شهر ری را منتشر کرده است.
یکی از فعالان فرهنگی که پیگیر وضعیت حاشیه‌نشینان پاکستانی است، مکالمه خود با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با پیگیری پیدا شدن ۶ کودک پاکستانی در شهر ری را منتشر کرده است.
مجله مهر، چندی پیش حمید بوالی خبرنگار حوزه فرهنگ در صفحه اینستاگرامش از  مشکلاتی که برای حاشیه‌نشین‌های پاکستانی در نزدیکی شهر ری رخ داد بود، گزارش‌هایی تهیه کرد. ماجرا از این قرار بود که به علت اقامت غیرقانونی آنها در حاشیه شهر، ماموران اقدام به تخریب خانه و بیرون کردن آنان از منطقه شده بودند. این در حالی بود که حتی به آنها اجازه برداشتن هیچ لباس و وسایلی داده نشد و زنانشان بدون اطلاع به همسران‌شان دستگیر شده و به دلیل اقامت غیرقانونی در ایران از کشور دیپورت شده بودند.
از طرفی در این کشمکش شبانه، گفته شد که چند کودک فرار کرده و حالا بعد از گذشت بیش از ۱۰ روز هیچ خبری از آنها نشده است و برای همین هم از رسانه‌ها و مسئولان خواسته شد تا برای پیدا کردن این کودکان پاکستانی دست به کار شوند. حالا این فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرامش از آخرین وضعیت پیگیری این اتفاق نوشته و از پیامکی که به سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی فرستاده و با پاسخ او روبه‌رو شده است:

حمید بوالی در اینستاگرام خود نوشته است: «روند پیگیری دو کودک گم شده با همکاری ارگان های درگیر ادامه دارد اما هنوز به نتیجه قابل گزارشی ختم نشده است، اما حیفم می آید که بعد از همه نقدهایی که به عملکرد ارگان‌های مسئول در این مدت وارد کردیم ماجرای مواجهه سردار اشتری با ماجرا را نقل نکنم. هفته گذشته بعد از ناامیدی از زمین و زمان در رسیدگی به وضعیت دو کودک گم شده پاکستانی در قوچ حصار شهرری به یاد دوست اینستاگرامی افتادم که در لا به لای شلوغی‌های روز اول شماره سردار اشتری را برایم فرستاده بود و چون تصویر خوشی از این جور مواجهه‌های مستقیم با مقامات رده اول نداشتم بی اعتنا از کنارش گذشته بودم. آن روز به فکرم رسید که ارسال یک پیامک ضرری به روند ماجرا ایجاد نمیکند.‌
دستمان از همه جا کوتاه شده بود. پیامک کوتاهی نوشتم و در آن ذکر کردم که دو پدر در مقابل من هستند و می‌گویند فرزندانشان گم شده است و مستضعفینی هستند بی نوا که صدایشان به جایی نمی رسد.
فرستادم و فراموشش کردم که عصر پیغام کوتاهی از شماره سردار اشتری برایم آمد. تشکر کرده بود و گفته بود تماس می گیرند بلافاصله تماس گرفتند و هماهنگ کردند و صبح روز بعد چهار مامور نیروی انتظامی به همراه ما به محل واقعه آمدند و تحقیقات را آغاز کردند. عصر همان روز دوباره سردار اشتری تماس گرفت و در کمال ناباوری از پیشرفت ماجرا پرسید و خبر داد که تحقیقات آغاز شده است.
در لابه لای روزهای تلخ حوادث ناگوار ذکر شده این که بلندپایه ترین مقام انتظامی کشور، شخصا و با این فرایند این گونه درگیر این موضوع شده است جای امیدواری فراوانی دارد و قابل تحسین است.»
کد مطلب: 93000
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *