۰
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲

تبلت مشمول طرح رجیستری شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: دستگاه های تبلت که قابلیت استفاده از سیم کارت را دارند، به تازگی مشمول طرح کددار کردن گوش های تلفن همراه (رجیستری) شده اند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: دستگاه های تبلت که قابلیت استفاده از سیم کارت را دارند، به تازگی مشمول طرح کددار کردن گوش های تلفن همراه (رجیستری) شده اند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه وارداتی که از اواخر مهر ماه با هدف ساماندهی بازار کلید خورد و اردیبهشت امسال پایان یافت و همه برندهای مطرح تلفن همراه مشمول آن شدند.
در این پیوند «حسین فلاح جوشقانی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با بسته شدن پرونده شناسایی تلفن های همراه در بازار، اکنون کار رجیستری تبلت های سیم کارت خوان آغاز شده است.
وی افزود: هر نوع تبلتی که توانایی قرارگرفتن سیم کارت داشته باشد مشمول اجرای طرح رجیستری است و همه فرآیند هایی که برای گوشی های تلفن همراه اجرا شد، برای این تبلت ها هم اعمال می شود.
فلاح جوشقانی ادامه داد: وارد کنندگان عمده و جزئی انواع تبلت سیم کارت خور باید نسبت به ثبت آنها در سامانه طرح رجیستری اقدام کرده و همه مراحلی که برای ثبت گوشی تلفن همراه انجام می دادند، برای ثبت تبلت هم باید اجرا کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان ساخت: خریداران انواع کالاهایی که قابلیت استفاده از سیم کارت را دارند، باید در زمان خرید کدشناسه کالا (IMEI) و کد فعالسازی کالا را در سامانه همتا (۷۷۷۷) ثبت کنند تا کالا در شبکه شناسایی و رجیستر شود.
به گفته وی، طرح ثبت تجهیزات دارای سیم کارت که با مشارکت وزارتخانه های ارتباطات وفناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اپراتورهای تلفن همراه و گمرک از سال گذشته به اجرا درآمد، به دنبال مبارزه سیستمی با عرضه و فعالیت گوشی های همراه، تبلت و سایر تجهیزات سیم‌کارت خور قاچاق و تقلبی است.
فلاح جوشقانی اظهار داشت: تبلت های سیم کارت خور اگر در شبکه مخابراتی کشور رجیستر نشوند، پس از مدت زمان تعیین شده قابل شناسایی و استفاده در شبکه نخواهند بود.
کد مطلب: 93429
برچسب ها: تبلت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *