۰
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کواکبیان در نشست اداری بررسی مشکلات مردم منطقه 4 تهران:

قطعا تفکر داعشی‌ها در حمله به کنسولگری ایران در بصره موثر بوده است

دولت عراق باید پاسخگو باشد
جلسه اداری رسيدگی به مشکلات مردم منطقه ۴ تهران از سلسله جلسات مناطق ٢٢ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همياری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، شنبه 17 شهريور 97 درفرمانداری تهران با حضور دبيران شوراياری محلات منطقه ۴، مسئولين اجرايی و مديران دستگاه‌های دولتی تهران و همچنين حجت اﻻسلام مهدی شيخ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
قطعا تفکر داعشی‌ها در حمله به کنسولگری ایران در بصره موثر بوده است
جلسه اداری رسيدگی به مشکلات مردم منطقه  ۴ تهران از سلسله جلسات مناطق ٢٢ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همياری فرماندار تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، شنبه 17 شهريور 97 درفرمانداری تهران با حضور دبيران شوراياری محلات منطقه ۴، مسئولين اجرايی و مديران دستگاه‌های دولتی تهران و همچنين حجت اﻻسلام مهدی شيخ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
اين نشست برای پيگيری جلسه مردمی منطقه ۴ و هماهنگی دستگاه‌های اجرايی و شهرداری منطقه جهت تصميم‌گيری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسيدن به مرحله اجرايی پيگيری می‌شود.
در آغاز جلسه دبيران شوراياری محلات منطقه ۴ مسائل عمده منطقه را بيان کردند.
 نارضايتی از عملکرد دفاتر خدمات دولتی، معضلات ناشی از گود آبعلی، وجود دکل‌های برق فشار قوی در مناطق مسکونی، کمبود سوله‌های مديريت بحران در منطقه۴، کمبود ايستگاه‌های آتش نشانی، مراکز درمانی و اورژانس، لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرايی منطقه جهت بهره‌برداری مناسب از جنگل‌های منطقه همچون لويزان و شيان، کمبود منابع آبرسانی و عدم همکاری سازمان آب جهت آبياری بوستان‌ها، کمبود سرويس بهداشتی عمومی در سطح منطقه، وجود سگ‌های ولگرد و حيوانات موذی به خصوص در محدوده «تلو»، لزوم خروج پادگان‌ها و مراکز نظامی از محدوده شهر از جمله پادگان نيروی دريايی در منطقه شمران نو، کمبود پل‌های عابر پياده مکانيزه، بافت فرسوده گسترده در محدوده خاک سفيد؛ برخی از مشکلات و مسائل مطرح شده در خصوص منطقه ۴ بود.
به دليل وسعت باﻻ و جمعيت زياد منطقه ۴ در بخش ديگری از وقت جلسه نيز مشکلات ديگری از منطقه ۴ همچون کمبود سرانه ورزشی منطقه، پارک خودروهای سنگين و ايجاد مزاحمت توسط رانندگان شرکت‌هايی همچون «ظريف بار» در محدوده مسکونی، عدم وجود پرديس‌های سينمايی برای جمعيت ١ ميليون نفری منطقه، ترافيک، سد معبر و آسيب‌های اجتماعی در منطقه شمران نو، عدم وجود دبيرستان پسرانه در محدوده‌ای با جمعيت 100 هزار نفری، کمبود کلانتری برای محلات منطقه ۴ مطرح شد.
عليرضا حسينی شهردار منطقه ۴ گفت: منطقه ۴ در ورودی شرقی تهران واقع شده و يکی از چالش‌های آن تردد مسافرين و تجمع آن‌ها است که البته طرح‌هايی همچون پارکينگ مسافرين را برای حل آن  در نظر داريم.منطقه ۴ دارای بافت نظامی و دانشگاهی است 24 درصد سهم منطقه در اختيار پادگان‌ها و 26 درصد آن نيز شهرک‌های نظامی است.
وی افزود: دادگاه‌هايی که در منطقه احداث شده جانمايی مناسبی نداشته و از زمين نيز استفاده ﻻزم را نکرده‌اند. ساخت اين مجتمع‌ها توسط دستگاه قضايی مشکلاتی برای مردم ايجاد کرده و متاسفانه دستگاه‌های نظامی و قضايی خود را ملزم به پاسخگويی به شهرداری و دستگاه‌های اجرايی نمی‌دانند.
شهردار منطقه ۴ گفت: سرانه‌های منطقه ۴ مشخص نيست و به دليل پيچيدگی‌های منطقه اطلاع درستی از سرانه‌های فرهنگی، خدماتی و... در دسترس نيست 364 هکتار از زمين‌های منطقه در اختيار تعاونی‌ها است که می‌توان از اين امکانات جهت تبديل منطقه به قطب گردشگری استفاده کرد.
دکتر عيسی فرهادی فرماندار تهران گفت: در شرق، غرب و شمال تهران ترمينال وجود دارد که برای حمل و نقل بين شهری با توجه به جمعيت تهران ضروری است.وضعيت حمل زباله تهران در مقايسه با سال‌های گذشته بهبود چشمگيری داشته و تغييرات آن مشهود است.
مهندس آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: 457 هکتار از زمين‌های منابع طبيعی در محدوده گود آبعلی به شهرداری تهران واگذار شده که 80درصد پسماند تهران در اين محل تخليه می‌شود.حدود 50 هزارتن در روز زباله در تهران توليد می‌شود که 40 هزار تن از آن درگود آبعلی تخليه می‌شود.
 
وی افزود: با مصوبه کارگروه پسماند استان تهران و باتوجه به اينکه اکثر کاميون داران که عمليات حمل پسماند را انجام می‌دهند ساکن منطقه ۴ هستند، 20 هکتار جهت نگهداری ماشين‌های سنگين، استراحتگاه و پمپ بنزين در دست احداث است.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با بيان خبری خوب گفت: مصوب می‌شود تا پايان آذرماه انشعاب شبکه فاضلاب منطقه 4 تکميل شده و به بهره‌برداری برسد.
 مهندس آرام در خصوص پادگان نيروی دريايی تصريح کرد: 70درصد پادگان نيروی دريايی تخليه شده و 30 درصد نظامی باقيمانده است، 70 درصد تخليه شده تبديل به مرکز تجاری، فروش سنگ و انبار شده که مشکلات بسيارزيادی برای مردم منطقه ايجاد کرده است.
در ادامه اين نشست جلالی مدير اداره آب و فاضلاب شهر تهران گفت: 843 کيلومتر کل شبکه منطقه بود که تا کنون 96 درصد اين طرح اجرا شده و 30 کيلومتر باقيمانده نيز به سرعت تکميل خواهد شد.
کريمی مدير برق منطقه گفت: جاده تلو يک جاده روستايی است و در صورتی که نياز به روشنايی داشته باشد متولی اجرای آن اداره راهداری وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: وانت بارها و فروشندگان غير مجاز به شبکه برق شهری و برق فشار قوی تعرض کرده و از برق غير قانونی استفاده می‌کنند که علاوه بر ضايع کردن حق مردم گاه منجر به برق گرفتگی و مرگ می‌شود.
 عبدی معاون اداره ثبت استان تهران گفت: تمامی مالکينی که دارای اسناد مالکيت يا انتقالی رسمی هستند و مطابق وظيفه قانونی خود به اداره ثبت مراجعه کرده و اسناد رسمی خود را ثبت می‌کنند.البته برخی شهروندان که اسناد رسمی ندارند و با مبايعه نامه، قول نامه و قرارداد املاکی را خريداری کرده‌اند؛ تا سال 89 قانونی به نام ماده 147 اصلاحيه قانون ثبت وجود داشت که هيئت خاصی جهت رسيدگی به اين مسائل داشت، پس از آن قانون تعيين تکليف اراضی فاقد سند تصويب و ابلاغ شد.
وی افزود: هم اکنون بر اساس اين قانون جديد و آيين نامه مربوط به آن تمام ادارات ثبت هيئت خاصی شامل قاضی دادگستری، نماينده اداره راه و شهرسازی، رئيس اداره ثبت و درمواردی نماينده ای از وزارت جهاد کشاورزی در آن شرکت دارند.مردم در سامانه خاصی ثبت نام کرده و با بررسی درخواست ثبت شده در سامانه اين هيئت رای صادر می‌کند.رای اين هيئت برای همه ادارات ثبت ﻻزم اﻻجرا است.
علائی مسئول اداره راه و شهرسازی گفت: درخصوص خروج پادگان و تعاونی‌های سپاه هر اقدامی که در توان داشته باشيم در راستای قانون انجام خواهيم داد.پلاک ٨٨ حکيميه پس از انقلاب توسط بنياد مستضعفان واگذار شد که توافقی بين ما و بنياد مستضعفان وجود دارد که بايد بخشی از وجه پلاک را به اداره کل راه و شهرسازی پرداخت می‌کردند.دربررسی‌های انجام شده اين پلاک ملی تشخيص داده شد که از اين توافق مستثنی است.
 علايی تصريح کرد: مکاتباتی با بنياد مستضعفان داشته ايم که متاسفانه همکاری ﻻزم را نداشته اند و حاضر به شرکت در جلسات برای حل اين مشکل نيستند.
ناصری مدير آموزش و پرورش منطقه ۴ گفت: منطقه ۴ دارای 405 مدرسه به جز مراکز پيش دبستانی، بهزيستی و مراکز آزاد آموزشی است. 130 هزار دانش آموز در منطقه ۴ مشغول به تحصيل هستند که بيشترين جمعيت دانش آموز دربين مناطق تهران را تشکيل می‌دهد.
وی افزود: بسياری از مدارس منطقه ۴ خانه-مدرسه‌ها هستند که چالش‌هايی به همراه دارند و نياز به نوسازی و ساخت بافت آموزشی جديد در منطقه وجود دارد.
 مدير آموزش  و پرورش منطقه ۴ گفت: منطقه ۴ مهاجر پذير است و دانش آموزانی که هرساله به جمعيت دانش‌آموزی منطقه اضافه می‌شوند، علاوه بر مشکلاتی که در تامين زمين، ايجاد مدارس جديد و نوسازی مدارس فرسوده وجود دارد، مسائل ديگری ايجاد می‌کنند.
کاظمی‌نژاد رئيس بهزيستی تهران گفت: مجموعه عوامل مختلف که محصول ناکارآمدی، کارکردهای غلط و يا کارکردهای خارج از زمان مناسب موجب شده امروز شاهد ظهور و رشد آسيب‌های اجتماعی و رشد تعداد افراد آسيب رسان و آسيب ديده اجتماعی در سطح جامعه باشيم.
وی افزود: پشنهاد ما با توجه به ضرورت نياز به آگاه سازی مردم در خصوص مسائل اجتماعی وجود دارد نشستی جهت بررسی آسيب‌های اجتماعی منطقه با حضور مسئولين منطقه و اعضای محترم شوراياری داشته باشيم.
 
کاظمی‌نژاد با بيان وضعيت منطقه ۴ گفت:  92 مرکز بهزيستی، 62 مهد کودک، ٢کلينيک مددکاری اجتماعی، ٧مرکز توانبخشی، ٨ مرکز دارودرمانی جهت ترک اعتياد، يک مرکز مشاوره ژنتيک، ١مرکز گذری و ٣مرکز اقامتی  که به اصطلاح رايج کمپ ترک اعتياد ناميده می‌شود و همچنين ٨ مرکز مشاوره در سطح منطقه ۴ وجود دارد.
 آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به وضعيت فضای ورزشی منطقه ۴ گفت: کمبود فضای ورزشی، عدم مديريت صحيح، بهره‌برداری مناسب و نگهداری غيراصولی فضاهای ورزشی موجود است.ازجمله اين موارد  مجموعه ورزشی شهدای شمران نو که تحت مالکيت تربيت بدنی است و با کمک شهرداری و خيرين مجتمع خوبی به وسعت ٢هکتار ساخته شده است.
 مهندس آرام افزود: مردم شمیران نو از وضعيت اين مجموعه که هيئت امنايی اداره می‌شود به شدت گله مند هستند.در محله ای که ١متر مربع زمين برای ارائه خدمات و داير کردن مراکز ورزشی وجود ندارد، چنين مجموعه‌ای با هيئت امنايی ٢و٣ نفره از امکانات دولتی استفاده کرده و به هيچ نهادی پاسخگو نيست.
  در ادامه اين نشست که در فرمانداری تهران برگزار شد سرکلانتر نيروی انتظامی منطقه ۴  گفت: مشکلات اخير موجب شده دستگاه انتظامی از اصل کار خود باز مانده و درگير مسائل ديگری شود.تجمعات مربوط به موسسات مالی و اعتباری در دو سال گذشته و مسائل همراه آن از جمله اين موارد است که نيروی انتظامی را درگير خود کرد و باعث شد در مواردی نتوانيم پاسخگوی مردم باشيم.
 وی افزود: درخصوص مشکلات ترافيکی منطقه برخی زيرساخت‌ها بايد اصلاح شوند و عقب نشينی و تعريض‌هايی انجام شود.تعداد کلانتری‌های منطقه هم اکنون در حد نياز‌های منطقه نيست که البته احداث کلانتری‌های جديد در دستور کار قرار دارد.جمع آوری معتادين متجاهر در منطقه با جديت دنبال می‌شود که نيازمند محل نگهداری مناسب جهت نگهداری آن‌ها هستيم.
فرماندار تهران در پاسخ به سرکلانتر منطقه ۴ گفت:  هم اکنون 10 هزار نفر از معتادين در کمپ‌های نگهداری به مدت ٩ ماه نگهداری می‌شوند.
 
وی افزود: خوشبختانه پاسخگويی مسئولين دستگاه‌های اجرايی و روسای ادارات طی اين جلسات بهتر شده و روند صحيح را طی می‌کند.منطقه ۴ دارای 10 درصد مساحت تهران و از جمله زيباترين مناطق تهران با دارا بودن فضای سبز وسيع است.
دکتر فرهادی تصريح کرد: گذرهای فراوان و مناسبی در منطقه ۴ ايجاد شده و وضعيت حمل‌ونقل و ترافيکی در اين منطقه بسيار مناسب است.۶۶ جلسه با برگزاری جلسه بعد که مربوط به منطقه ٣ تهران است برگزار شد که اميدهايی در مردم و شوراياری‌ها ايجاد کرده و مشکلات بزرگ و کوچکی از شهر تهران طی بررسی‌ها و مصوبات اين جلسات حل شده است.
  حجت اﻻسلام و المسلمين مهدی شيخ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اولين جلسه از اين سلسله جلسات که در کن برگزار شد را به خاطر داريم که با همت و پيگيری دکتر کواکبيان و همراهی مجدانه فرماندار محترم تهران و همچنين مهندس آرام معاون فرماندار که با سعه صدر  در جلسات شرکت کردند و دغدغه اصليشان پيگيری و حل مشکلات مردم بود.
وی افزود: مرحله بسيار مهمی از اين جلسات باقی مانده که پيگيری و حل کامل مشکلات با دنبال کردن مصوبات حاصل از سلسله جلسات مناطق ٢٢گانه تهران است.ما نمايندگان مجلس حاضريم با کمک به فرمانداری موانع قانونی جهت حل مشکلات مردم تهران را رفع کنيم.
 اين نماينده مجلس تصريح کرد: قطعا بازديد‌های موردی از مناطق تهران انجام می‌دهيم و در صورتی که در اجرای مصوبات اين جلسات کوتاهی صورت گيرد با مسئول و مدير خاطی به جد برخورد خواهيم کرد چرا که پس از مصوبه بهانه ای برای عدم انجام کار وجود ندارد.
  در پايان اين نشست دکتر مصطفی کواکبيان نماينده مردم تهران، ری، شميرانات، اسلامشهر و پرديس با ذکر آيه ای از کلام اﷲ مجيد گفت: «من يتوکل علی ﷲ فهوحسبه» خدا را شاکريم در منطقه ۴ هرچند ﻣﺷکلاتی وجود دارد، اما در مقايسه با ساير مناطق مشکلات حادی موجود نيست.
 وی افزود: امروز 17 شهريور و چهلمين سالگرد شهدای 17  شهريور است که شعار آن‌ها استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.امام (ره) در بيانيه‌ای که پس از واقعه 17 شهريور صادر کردند فرمودند: «ای کاش خمينی هم درميان شما بود و همچون شما شهيد راه خداوند می‌شد.»
 عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: بايد کاری کنيم شرمنده شهدا نباشيم و بتوانيم طوری که مردم خواستند عمل کنيم.معتقدم نشست سران روسيه، ترکيه وايران که در تهران برگزار شد نشان داد که در منطقه حرفی برای گفتن داريم و آمريکايی‌ها نمی‌توانند در منطقه قد علم کنند و مدعی باشند.
 دکتر کواکبيان گفت: اين‌ها ثمره استقلال است که ملت به دست مسئوﻻن سپرده و بايد پاسدار آن باشيم.کما اينکه جمهوريت و اسلاميت نظام نيز بايد پاس داشته شود.
 رئيس فراکسيون ديپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: افرادی که به کنسولگری ما در بصره حمله کرده‌اند قطعا مشتی خائن، نادان و وابسته به تفکر داعشی‌ها هستند.اين ملت هرگز از امام حسين (ع) جدا نخواهد شد و در ایام محرم شور و شعور حسينی خود را با راهپيمايی اربعين نشان خواهد داد.
 وی خاطرنشان کرد: از مهرماه مرحله چهارم اين جلسات که پيگيری و ارائه گزارش عملکرد مصوبات انجام شده است را آغاز می‌کنيم.
عضو شورای ساماندهی امور پايتخت گفت: در خصوص مشکلات منطقه خاک سفيد به عنوان نماينده مردم شرمنده ايم.نام اين منطقه به گلشن تغيير کرده اما همچنان خاک سفيد باقی مانده است و وجود چنين مشکلاتی در اين منطقه زيبنده نظام جهموری اسلامی  نيست.
 نماينده مردم تهران گفت: حضور 2600 دانش آموز در يک مدرسه موضوع عجيبی است که نشان دهنده ضرورت رسيدگی جدی به مشکلات منطقه گلشن است.
دکتر کواکبيان تصريح کرد: در خصوص دادگاه تجديد نظری که در محدوده حسين آباد و مبارک آباد وجود دارد پيگيری جدی و تشکيل جلسه با مسئولين قضايی ضروری است چرا که مشکلات ايجاد شده برای مردم نبايد تداوم داشته باشد.رسيدگی به مجموعه ورزشی هيئت امنايی که در اين جلسه مطرح شد و با امکانات دولتی خدمات ﻻزم را ارايه نمی‌کند ضروری است.
 
کد مطلب: 93821
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *